1

Onderwerp: te lang gemixt....

Ik wilde vanmiddag een taartje bakken, terwijl de mixer zijn werk deed heb ik mijn zoontje uit bed gehaald, die was wat chagerijnig, duurde dus iets langer dan normaal.....met als gevolg dat er ook 5 min. langer gemixt is. Ik zag al dat het wel heel luchtig was geworden, maar toch maar in de vorm gedaan, zelfs een klein bakje extra gevuld.....maar nu na 25 min in de oven.......ik had de vorm ook ietsje meer gevuld dan anders, dacht dat dat wel kon.....blijkbaar niet, nou ja straks maar kijken of ik er wat van kan bijsnijden, taartje is gelukkig voor eigen gebruik.

Zou het er puur aan liggen dat er meer in de vorm zit of zou het ook kunnen omdat er langer gemixt is?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

Re: te lang gemixt....

wat is nou je vraag/het probleem? is je bakblik overstroomd? is hij niet gaar?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Te lang mixen bestaat niet zeker voor een luchtig biscuit. 

Dus et ligt aan de meer beslag in de blik. 
Maar wat voor maat blik heb je gebruikt?  Want 25 vind ik helemaal niet lang... pas als een taart 60 + min in de oven moet blijven zonder gaar te worden vind ik lang ;)
Heb jij mix of losse ingredienten gebruikt? 

Tip voor volgende keer meer info geven in je verhaaltje over bijv maat, mix of recept,  oven temp.  Zo is et veel makkelijker om antwoord te geven en evt tips.

4

Ik snap er niets van , ben een beginner maar het lukt niet.

5 eieren in de machine met 150 gram suiker , waarvan de eieren op kamer tempratuur even in lauw water, mixen in de machine 10 minuten.

dan 125 gr bloem +maizena 25 gram en een beetje zout er door spatelen , dan zakt het al en beetje in .
Dan in de over en er gebeurd dan niet komt bijn niet omhoog . Op verschillende temp. gedaan de eerste keer 180 graden de tweede keer 160 /170.

Wat doe ik fout?

5

sorry dat mijn bericht onduidelijk was.
Mijn biscuit was wel gaar geworden, maar overstroomde in de oven.
Nu ging het er mij om of dat zou kunnen komen door te lang mixen, maar dat kan dus niet begrijp ik. Dan heb ik de vorm (blanda) dus gewoon te vol gedaan......
Uiteindelijk leek het veel erger dan dat het was, heb er nog een taartje mee kunnen maken.
Toch bedankt voor jullie antwoorden

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

6

JA volgende keer minder beslag cindy.  Blandas lopen snel over.

@chica....  Je moet de maizena en bloem wel heel voorzichtig door spatelen.. ik doe altijd 1/3 rustig spatelen dan nog 1/3 en nog 1/3  en ik heb nooit probleemen.