Onderwerp: Lotusbloem met Pandabeer
Zal ik dan ook maar eens mijn kunsten showen hier? Ben nog niet zo lang bezig, heb nu ong. een taartje of 8 gemaakt, allemaal voor eigen gebruik en klein en simpel.
Maar nu heb ik een opdracht voor een taart met als thema China. De opdracht komt van mijn moeder, die vind alles wat ik maak wel mooi, alleen is 'ie niet voor haarzelf maar voor een bevriend koppel dat morgenmiddag een groot feest geeft ter ere van zijn 60e verjaardag. Deze zomer zullen ze een grote China-reis maken, vandaar het thema.
Het wordt een stapeltaartje 24-15 cm, met rondom de onderste taart zachtroze bloesemtakken en rondom 't bovenste taartje een rand van bamboetakken, een yin-yang teken in de Chinese- en Nederlandse vlag en evt. enkele chinese lampionnetjes. Bovenop de taart komt een Lotusbloem met Pandabeer en sterretjes voor 't Chinese vuurwerk. Zoiets is de bedoeling dan toch.
Wel heel spannend, want het grote feest betekent meteen dat redelijk wat mensen de taart zullen zien, dus moet 'ie wel een beetje goed lukken natuurlijk. Wat nou als de fondant weer wegsmelt zoals m'n laatste taartje? (Botercreme was niet goed gemengd, boter te koud gemixt denk ik) Of de geplande bamboe-takken willen niet lukken? Of m'n Lotusbloem breekt in stukken of wil niet goed genoeg uitharden?
Redelijk wat stress hier dus, hoewel één bemoedigend resultaat al af is. Ik ben zelf tenminste erg blij met m'n Lotusbloem en Pandabeer:

En inmiddels staat het eindresultaat hier
:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86663

!)