1

Onderwerp: hoe maak je een barbie taart met echte barbie ?

Ik heb de wondermolt en gebruikte altijd een pinbarbie maar een echte barbie is natuurlijk veel mooier maar hoe moet je dat doen met een echte barbie ?? Want heb gehoord dat die te lang zijn :S

En als je een echte barbie gebruikt duw je dan niet heel je biscuit in ?

2

Re: hoe maak je een barbie taart met echte barbie ?

Als ik een stapel heb, dan laat ik de barbie heel en duw hem in de taart. Ik maak wel vantevoren een opening in het biscuit, anders duw je je kapsel inderdaad kapot. Als het alleen een biscuit van de wondermold is, kijk ik hoe hoog de barbie eruit komt en beslis dan of ik de benen eraf haal of de barbie er toch in zijn geheel op zet. Ligt aan de hoogte van mijn biscuit ;) Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Veel liefs Rafaëla

3

Als de wondermold niet hoog genoeg is, kan je hem verhogen met een reep biscuit eronder. Dan passen de benen wel. Ik tape de benen wel in, dan blijven ze schoon en bij elkaar...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Ik haal de benen eraf en geef ik er los bij

5

deze heb ik van de week gehoord:

neem een tulband.
in het gat stop je de barbie
dan heb je 1 grote  rok, en geen gedoe om haar erin te dauwen

succes

6

Ik vind een tulband alleen lastig om helemaal mooi als rok te snijden. Ik gebruik de wondermold en vul hem zo dat hij tot aan de rand is als hij de oven uitkomt, moet je even uitproberen, hoeveel je er dan precies in moet doen. Daarna heb ik zo'n handig apparaatje een plastic gatenmakerdingetje, gebruik je ook om bruidstaarten van een gat te voorzien zodat de paal van de standaard er in kan. Zullen ze wel in de webshop hebben en die gebruik ik dus om een gaat in het midden te maken. Barbie past dan niet net helemaal maar het kleine stukje naar de taille vul ik dan op met wat kruimels van het middenstuk en laat ik zo netjes aflopen naar de werkelijke rok. En anders benen eraf, of stapeltaart eronder of een nog een klein schrijfje biscuit of cake onder de rok, want is het echt maar een cm of hooguit 2 denk ik.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

miekido schreef:

Kun je de benen er dan later weer aanzetten ?

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

8

als de benen eraf zijn hoe zet je zo'n barbie dan vast?

9

rietchy schreef:
miekido schreef:

Kun je de benen er dan later weer aanzetten ?

Ja, ze zitten op een soort van rondjes vast. Ik tape 2 prikkertjes rond het middeltje vast, zodat ze recht blijft staan.