1

Onderwerp: Monchou bavarois basterdsuiker vervangen door...??

Ik heb net al mijn boodschappen gehaald en kom er net achter dat ik geen witte basterdsuiker heb... Kan ik ook gewone kristal suiker gebruiken? Of moet ik echt terug naar de winkel... :s

Sinds begin december 2009 taart addict!

2

Re: Monchou bavarois basterdsuiker vervangen door...??

Ik was ook erg benieuwd, dus heb even gegoogled voor je  ;)

'Als het alleen maar als zoetstof wordt gebruikt kun je witte basterdsuiker prima door kristalsuiker vervangen.
Bij gebak maakt de toevoeging van basterdsuiker dat het gebak het gebak minder snel ‘droog’ wordt dan bij het gebruik van kristalsuiker. Als je niet aan basterdsuiker kunt komen, kun je dit ondervangen door iets minder suiker en een scheut honing aan het gebak toe te voegen.'

3

Ik gebruik heel vaak kristalsuiker, dat ik tot poeder maal, in plaats van basterdsuiker. Gaat prima.

4

Ja kan goed hoor. Heb ik al vaker gedaan bij monchou bavarois (wel met fijne suiker, dus misschien kristalsuiker idd een beetje fijner maken).

5

Ik zou poedersuiker gebruiken :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Bedankt voor de antwoorden! Intussentijd toch nog even basterdsuiker gescoord bij mijn moeder... maar dan weet ik het voor de volgende keer! :D

Sinds begin december 2009 taart addict!