1

Onderwerp: Een paar vragen

Ik wil eindelijk eens gaan proberen te boetseren maar na even gekeken te hebben bij de verschillende pastes ben ik het overzicht kwijt :(  Welke paste moet ik nou hebben als ik figuurtjes wil maken?

En Royal icing ga ik ook eens proberen maar kun je dat ook invriezen of gewoon in de koelkast bewaren?

2

Re: Een paar vragen

Ik heb geen verstand van boetseren (ga ik maart een workshop volgen hiervoor  :) ) maar volgens mij maak je de figuurtjes gewoon met marsepein, rolfondant of Ballina gum paste...

(misschien heb ik het fout hoor, dus ik blijf dit topic even volgen  ;) )

3

anita je heb et goed.... voor stevigheid een beetje tylose in de fondant werkt super.

4

Voor boetseren gebruik ik graag PettinIce (ik bekleed er niet graag mee :P Maar het boetseert super :Y ) Hoeft vaak niet eens tylose door.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

dat scheelt dan weer als het ook met gewoon fondant kan. Alleen waarvoor worden die pastes dan gebruikt?

6

Gumpaste is voor het hele fijne werk, suikerbloemen bijvoorbeeld. Of je mengt het met rolfondant, dat doe ik als ik patchworkcutters gebruiik.

Modellingpaste is ook bedoeld om te boetseren, wel nog een klein beetje tylose extra toevoegen.

Pastillage is voor bouwwerken, wordt echt hard :Y

Met gumpaste & pastillage (van Ballina dan) zou ik niet gaan boetseren. Met de modellingpaste wel (maar PettinIce ligt bij mij eerder voor het grijpen ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Aha dank je wel voor de antwoorden. Aan de bloemenkunst heb ik me nog niet gewaagd, komt nog 1 slag tegelijk.

8

Nog even antwoord op je icing vraag. Als je royal icing van de webshop aanmaakt kan je het in de koelkast bewaren. Wel even in een luchtdicht bakje met een folie erover. Minstens nog een week houdbaar dan.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

9

Dank je wel Marieke