26

Re: Mijn 1e Topsy Turvy ....... Oilily

Marjommeke schreef:

Ik weet ook gelijk wat ik bij de volgende Topsy anders doe.

Oh ja? Wat dan? Ik ben zo benieuwd wat nou een goeie manier is. Wel of geen gaten uitsteken?

I'm not fat, I'm just short for my weight

27 Laatst bewerkt door Marjommeke (27-02-2010 09:14)

EdithM schreef:
Marjommeke schreef:

Ik weet ook gelijk wat ik bij de volgende Topsy anders doe.

Oh ja? Wat dan? Ik ben zo benieuwd wat nou een goeie manier is. Wel of geen gaten uitsteken?

Bij een filmpje op youtube zag ik dat ze een papieren rondje (afmeting bakblik) gebruikte om het inzak gedeelte te bepalen.
Ik had ook netjes rondjes uitgeknipt van de bakblikken, alleen had ik er geen rekening mee gehouden dat ik de zijkanten taps toe zou laten lopen wat ik mooier vind. Het verdiepte gedeelte was dus iet of wat te groot. :s  :grr:
Volgende keer begin ik met het modelleren van het bovenste taartje en knip als deze klaar is pas de juiste vorm.
Daarna de middelste enz. enz.

Als er iemand is die nog meer tips heeft dan hoor ik dat heeeeel graag!! :Y  :Y  :Y

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

28

Wat een sjiek exemplaar! Heb hem even opgeslagen. En nog bedankt voor de tip!!

Groetje,
Heidi

29

Een prachtexemplaar!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

30

Oja, vergat natuurlijk nog te zeggen dat ik het echt een hele leuke taart vind! :thumb:

Over die rondjes uitknippen: als je de onderkant van het bijgesneden taartje neem is het waarschijnlijk weer te klein, ook weer vanwege het taps toelopen. Het moet denk ik iets ertussenin zijn.
Ik hoop dat ik er ooit ook nog eens aan toe kom.

I'm not fat, I'm just short for my weight