1 Laatst bewerkt door ouafae (26-02-2010 13:35)

Onderwerp: letters van icing

hoe kan ik letters gespoten van icing rechtop de taart zetten?? Zonder dat dit omvalt.
dacht zelf aan stevige icing en hierin duwen of moet ik nog iets van ijzerdraad gebruiken??

Heb ook nog 2 harten gemaakt van fondant en laten drogen, die wilik ook rechtop de taart, hoe kan ik dat doen?

2

Re: letters van icing

Hoe groot en dik gaan je letters zijn ?

3

ik heb ze al gespten van hele stevige icing. ze zijn ong 8 a 10 cm hoog

4

heeft niemand een tip voor mij? :nooo

5

Ik heb van de week cijfers van icing gespoten met daarin een op maat geknipt satéstokje. Dus eerst een laagje icing, stokje erin en dan tweede laag icing. Morgen wil ik dat in de taart steken en ook wat icing als "lijm" gebruiken. Dan zal moeten blijken of dit werkt ;) .

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

de letters zijn bij mij allang al ddroog, heb ze een aantal dagen geleden gespoten, en nu??? wat kan iknu doen?

7

Met een beetje icing op de taart zetten.

Ligt het nu aan mij, of leg jij de lat weleens ietsie hoger dan je eigen kunnen? Is het niet handiger om taarten te gaan maken waarvan je weet hoe je het aan moet pakken en de experimenten voor oefentaarten te bewaren?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8 Laatst bewerkt door e.b.m. (26-02-2010 21:01)

Dan zou ik het vastzetten op een hoopje icing en dat een beetje camoufleren met bloemetjes of andere decoraties. Weet alleen niet of je letters daarvoor niet te zwaar zijn. Alsnog een prikkertje erin weet ik niet of het dan niet breekt. En áls je dat doet, dan niet helemaal erin en heeeeeeel voorzichtig  :s . Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

9

ms met icing aan de onderkant op de taart plakken?

10

Marianne schreef:

Met een beetje icing op de taart zetten.

Ligt het nu aan mij, of leg jij de lat weleens ietsie hoger dan je eigen kunnen? Is het niet handiger om taarten te gaan maken waarvan je weet hoe je het aan moet pakken en de experimenten voor oefentaarten te bewaren?

nee hoor, ik vind het juist leuk om uitdaging aan te gaan. Zo moeilijk zou het toch niet zijn om icingletters rechtop neer te zetten, om alvorens een proeftaartje te maken. Ik maak eerlijk gezegd nooit proeftaartjes, ik wil het meteen op een taart die ik voor iemand maak uitproberen. Ik weet dat ik het kan, maar af en toe die onzekerheid.........dat doet mij veel vragen stellen. Maar dat mag toch hier of niet.........????? :s

11

dank je wel dames voor het antwoorden, ik ga het morgen gewoon proberen, hopelijk lukt het goed en kan ik jullie leuke fotos laten zien.

en marianne, waarom lat hoger dan mij eigen kunnen. Het lijkt wel of je vindt dat ik weinig kan..........of begrijp ik het verkeerd. Dat ik vragen stel hierop het forum, wil nog niet zeggen dat ik het bepaalde kunstjes niet kan. Maar ja

12

Nee dat bedoelde ik helemaal niet, vragen stellen is prima en nee, ik vind ook niet dat jij weinig kunt, sterker, daar heb ik eigenlijk helemaal geen mening over want ik weet niet wat jij kan :) "De lat hoger leggen" is niet als een negatieve uitdrukking bedoeld.

Nogmaals: het feit dat je vragen stelt is prima, maar het viel me gewoon op dat dat wel eens vragen zijn voor taarten die in opdracht lijken te zijn (kan ik helemaal naast zitten hoor?) waarbij ik persoonlijk zou hebben dat ik dat niet zou aandurven of doen als ik dat nog niet wist. Maar iedereen is anders, dat blijkt maar weer: jij ziet het als een uitdaging :)

13

het gaat id om een verlovingstaart in opdracht. Als ik echt zeker weet dat ik het niet aankan wat een klant wil, dan doe ik het niet, daar begin ik niet aan. Maar zoals dit, dat moet gewoon kunnen. Ik had al een idee in mijn hoofd hoe ik het moet vast zetten, maar wilde alleen weten hoe de meer ervaren baksters het aanpakken.
vandaar...... anders moet ik maar een x een workshop bij jou volgen dan mag jij het mij haarfijn uitleggen :rolleyes: ...... :D

14

Sorry, ik zal voortaan mijn offtopic-gedachtes niet meer typen :)
Zit niets anders op, mijn workshops zitten vol :+

15

hahah of je wil mij daar niet hebben  :think: .................. ;)