1

Onderwerp: Tast crisco ook jullie spullen aan?

Ik kwam er vandaag helaas achter dat er wat plastic spullen zijn aangetast. Onder andere een plastic deegroller, maar ook mijn transparante presentatie trays waar ik zo blij mee was :( 

Ik krijg het helaas ook niet meer goed. Het lijkt net alsof er nog vette vingers op staan, maar krijg ze nergens meer mee weg. Het lijkt er wel ingevreten.
Baal er zo van! Ik heb de trays alleen gebruikt om te vervoeren en te presenteren. Ik had er dus niet aangedacht om ze direct na gebruik schoon te maken. Maar blijkbaar had ik nog vet aan mijn handen bij het optillen van de trays en hebben 'overstekende deeltjes' marsepein ook een residu achter gelaten. 
Vandaag zag ik tegen het licht ineens die vette vlekken en dacht nog heel naïef dat ik ze even schoon zou maken en oppoetsen. Helaas, dat is dus te laat.

Na lang hersenkraken tot de conclusie gekomen dat het van de crisco moet zijn en mijn andere spullen nagelopen. Toen die deegrol gevonden.

2

Re: Tast crisco ook jullie spullen aan?

Bij mij komt alles in aanraking met crisco,.. ik smeer om de haverklap mijn handen er mee in als ik bezig ben en raak daarmee alles aan.. maar nog niets gezien wat aangetast is.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Zou eerder op tylose gokken, of de vaatwasser!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

ja klopt, je krijgt harde gele vlekken :(
zag ook laatst het op mn jem roller pad zitten :/

afwasmiddel en schuursponsje doet wonderen:)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

De groene cilit bang er even opspuiten en laten intrekken maar niet te lang  :)

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

6

Nog nooit gehad!  :nooo

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Is me nooit opgevallen, dus nee, geen problemen hier...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Bedankt voor jullie reacties!

Afwasmiddel heb ik al geprobeerd, schuursponsje kan niet. Het is van dat dunne doorzichtige plastic, een beetje zoals de transparante kokertjes uit de webshop hier. Daar kun je niet zonder krasschade op schuren.
De groene cilit bang ga ik nog proberen! Bedankt! (duim duim duim)

Ik heb geen tylose gebruikt en de spullen gaan ook niet in de vaatwasser.

Ik heb vanochtend nog even op google gekeken of er meer mensen met hetzelfde probleem waren. Ehm... blijkt dat crisco zeg maar ook bij een andere 'hobby' wordt toegepast  :o  ;)  maar zo kwam ik wel de waarschuwing tegen dat het handschoenen en latex aantast. Dus dan is het eigenlijk niet zo gek dat plastic taartspullen ook aangetast kunnen worden.

9

Linus schreef:

Ik heb vanochtend nog even op google gekeken of er meer mensen met hetzelfde probleem waren. Ehm... blijkt dat crisco zeg maar ook bij een andere 'hobby' wordt toegepast  :o  ;)  maar zo kwam ik wel de waarschuwing tegen dat het handschoenen en latex aantast. Dus dan is het eigenlijk niet zo gek dat plastic taartspullen ook aangetast kunnen worden.

Die andere hobby kwam ik ook tegen toen ik in het begin ging googlen naar crisco..............uhmmm............maar ik ga het in de gaten houden, gebruik ook overal crisco bij!

10

Bedankt voor de tip.
Hier ook (nog) geen problemen, maar ja ik doe het ook nog niet zo lang, dus dat is geen maatstaf.
Enne met die andere hobby heb ik ook geen ervaring :+

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

11

hahaha sommige dingen wil je gewoon echt niet weten  :lol:

12 Laatst bewerkt door SaskiaW (26-02-2010 19:56)

Om te proberen het schoon te krijgen kan je bij de Blokker spul kopen in een sprayflacon, het heet Suprimo en is echt een wondermiddel. Je kan er werkelijk bijna alles mee schoon krijgen en het is geen agressief spul.  :)