1

Onderwerp: Help lucht (?) onder marsepein, wat is er aan de hand?

Gisteravond taartje gevuld met 1 laag frambozenjam en 1 laag zwitserseroom. Dijkje en afgesmeerd met botercreme (1:1) en alvast bekleed met marsepein. In een taartdoos gedaan en koel gezet ( in onze bijkeuken waar geen verwarming aan staat ).
Vanavond om 19 uur verder versieren in de keuken, de taart zag er nog keurig strak uit. Na 1,5 uur was ik klaar......zitten er allemaal bobbels onder de marsepein, ik denk dus lucht.....
Het is mijn 3de opdrachttaart, die ik morgenvroeg af ga leveren ( mijn 1ste stapeltaart en met het bovenste taartje heb ik dus dit probleem ). Ik maak me er veel zorgen om.....ben bang dat ik morgenvroeg niet meer naar de taart durf te kijken, ben als de dood dat er iets anders is ( bv. zwitserseroom overstuur o.i.d. ).
Wie o wie heeft hier ervaring mee???
Help!!

Groetjes Angelique

2

Re: Help lucht (?) onder marsepein, wat is er aan de hand?

Heb je wellicht maizena gebruikt om op uit te rollen?

om de bobbels kleiner te laten worden kun je met een naaldje een gaatje in je marsepein prikken en de bobbel gladstrijken

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

misschien dat je hier ook wat aan hebt???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik had geen maizena gebruikt en gelukkig was het met een naald erin en gladstrijken zo opgelost!
Bedankt voor jullie tips/advies.