1

Onderwerp: puzzelen

Hallo mede-forumers,

Ik heb een vraag. In het weekend van 16 april vieren we met de familie de 50ste verjaardag van mijn tante en ik zou twee taatren maken. Ten eerste zou ik willen vragen of jullie nog tips hebben voor een leuke taart voor iemand die 50 is geworden. Ik heb namelijk nog geen inspiratie voor mijn eerste taart.
Voor mijn tweede taart zou ik graag willen puzzelen met marsepein. Dit heb ik echter nog nooit gedaan en daarom zou ik hier optijd mee willen beginnen, voor het geval dat het niet lukt. Maar nou was mijn vraag, hoe lang van te voren kan ik dit maken, dus hoe lang kan de marsepein goed blijven als ik mijn puzzelplaatje er mee heb gemaakt?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,
Carla

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (26-02-2010 15:22)

Re: puzzelen

Ik heb geen ervaring met marsepein, maar wel met fondant en met veel dingen werkt dat toch hetzelfde  ;)

Een puzzelplaatje je kun gerust tevoren maken en dan goed luchtdicht verpakken. Dus eerst maken op een insteekmapje, dan op een schaaltje of bordje leggen, en daar huishoudfolie overheen doen. Bij mij was het na een dag of 5 nog in prima conditie. Ik lees ook wel eens dat het nog langer kan, maar heb daar zelf geen ervaring mee.

En voor je 50 jaar taart.... tja, alles kan toch? Maar dat is misschien wel meteen het probleem   :s . Een Sarah / Abraham puzzelen? Ik zie hier wel hele mooie langskomen. Maar ik zou zelf ook gerust een mooie 'bloementaart' maken met daarop een mooie '50'.

Succes.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!