1

Onderwerp: Aaarrggghh trek kapsel stuk bij afsmeren

heb vandaag voor het eerst botercreme 1:1 gebruikt om af te smeren ipv de botercreme van de mix. In de hoop dat ik superstrakke taarten krijg....maar helaas het wordt een mislukkig. Bij het afsmeren trek ik heel het kapsel kapot.

Wat heb ik fout gedaan???

groetjes Miriam

Groetjes Miriam

2

Re: Aaarrggghh trek kapsel stuk bij afsmeren

Had ik de eerste keer ook!

Nu zorg ik ervoor dat de creme op kamertemperatuur is en mix ik het nog even door zodat hij lekker luchtig en smeuig is. Heb zelfs een keer de 1:1 botercreme in de magnetron gehad (heeeel even maar) omdat ik geen 'korstje' had en zelfs dat ging goed. Hopelijk heb je er wat aan.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Misschien volgende keer ook achter je aaarggghhh even duidelijk maken wat je probleem is  ;)

Hier ook, op kamertemperatuur, even lekker mixen en smeren maar.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

misschien is je botercreme te koud (stijf). Het moet wel erg smeerbaar zijn, net als tafelmargarine, na het afsmeren pas koelen zodat het opstijft.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

5

ik heb gister voor het eerst "echte" 1 op 1 botercreme gemaakt. ik had handmixer en deed altijd lala hoezo lang mixen het zit toch door elkaar....,maar gister met de kennie en goed zachte boter echt 10 minuten laten mixen met klopper en ik had op eens bijna schuimboter, zo zacht en zo fijn en smeren geweldig!!!
(boter op kamertemp en dan nog even in de magnetron)
invriezen van je kapsel werkt ook vaak wel tegen brokkelen.

6

Waarschijnlijk was dan mijn boter te koud, had er pas 1 uur uit gelegen. Het is nog redelijk goed gekomen, heb hem 2 afgesmeerd en de 2e keer ging het al beter.

Gelukkig was het een uitprobeer taartje.

Groetjes Miriam

Groetjes Miriam

7

Probleem is dus duidelijk, oplossing ook, maar heb alsnog even je titel aangepast tbv de zoekfunctie :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

thanxs

Groetjes Miriam