Onderwerp: taart bewaren in koelkast???
bewaren jullie jullie taart in de koelkast of erbuiten???
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » taart bewaren in koelkast???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
bewaren jullie jullie taart in de koelkast of erbuiten???
ligt eraan welke vulling ik gebruik
botercreme en jam??? en eventueel gele pudding???
heb het idee dat het taartbiscuit droog word in koelkast
als je alleen botercreme en jam gebruik kan hij buiten de koelkast maar met pudding zal ik hem in de koelkast bewaren.
Groetjes Leonie
Ik heb wel eens gehoord dat de taart 'smelt' als je hem in de koelkast doet i.v.m. de vochtigheid die er is. Is dit trouwens zo??
ik gebruik altijd marsepein en nog nooit gemerkt en bewaar de taarten meestal in de koelkast.
in de koelkast gaat je taart zweten. Dat is de marsepein of de fondant die door hun suikergehalte vocht aantrekken en er dus een zweetlaagje op komt te staan. Niet aan zitten, als hij uit de koelkast komt droogt dat vanzelf op.
smelten, heb je voornamelijk als je met iets afsmeert wat te veel vocht bevat. Dan gaat je taart druipen, van binnen en ontstaat er aan de onderkant een plasje van je marsepein/fondant
O ja, dat is ook zo. Maar bedankt voor je antwoord! Dan zet ik hem voortaan gewoon in de koelkast.
Mocht je je taart graag in de koelkast willen bewaren, dan doe ik deze altijd in een taartdoos met een plastic zak er om heen.
Tirza had het al aangegeven, je taart kan dan gaan zweten vanwege het vocht. Met een plastig zak om de taartdoos kan je dit voorkomen.
nee juist niet met een plastic zak erom heen.
ik zet mn taarten altijd op de laagste stand in de koelkast zonder zak.
Plastic zak heb je nodig als je hem in gaat vriezen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » taart bewaren in koelkast???