1

Onderwerp: Rietjes in een stapeltaart.

Ik zag vanmi op net 2 een teleac progamma taart versieren.
Ze gingen laten zien hoe je een stapeltaart maakt en decoreert.
Nu begrijp ik niet dat die rietjes in de onderste taart word gestoken. Ik snap wel dat het een deel vd ondersteunig is voor de taart die er bovenop komt maar als je de onderste taart aan gaat snijden met je bezoek is het toch een beetje slordig dat er rietjes in de bescuit verstopt zitten?? Of gaat dat toch anders?? Of stapelen jullie ook wel eens zonder de rietjes en plateautje?
Alvast bedankt!

Re: Rietjes in een stapeltaart.

bij een stapeltaart moet er iets van ondersteuning in zitten, anders zakt de boel in.
Persoonlijk gebruik ik geen rietjes, maar op maat geknipte maiskolfprikkers. Je kunt ook dowels gebruiken uit de webshop, een soort smalle pvc-buizen.
En tsja, die dowels/rietjes/chocosticks etc serveer je natuurlijk niet, die haal je eruit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

als je m aansnijd neem ik aan dat je de versteviging er wel even uitplukt?

4

ik gebruik chocostick kun je gewoon mee eten

5

bij 2 lagen kan een kitkat ook :) heb nog niemand horen klagen over stukken kitkat op hun bordje  :+

Maar ik stapel ook wel met maiskolfprikkers net als Tirza, en dan vis je die er uit zodra de bovenste stapel erafgehaald wordt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

ik stapel altijd met de maiskolfprikkers.
Durf het niet aan met kitkat  :nooo  Ben bang dat ze gaan smelten ofzo iets

7

Oke, en waar kopen jullie de maiskolfprikkers of zijn die alleen maar te bestellen?

8

Die van mij komen uit de webshop.. maar volgens mij zijn er vast wel winkels waar ze te krijgen zijn (ik zeg "google"  :lol:  )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

tipsytaartje schreef:

En tsja, die dowels/rietjes/chocosticks etc serveer je natuurlijk niet, die haal je eruit.

o lekker dom, chocosticks kan je natuurlijk wel serveren :) maar ben zo gewend om daar niet eetbare dowels voor te gebruiken dan ik gewoon alles eruit haal! :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

martine1976 schreef:

ik stapel altijd met de maiskolfprikkers.
Durf het niet aan met kitkat  :nooo  Ben bang dat ze gaan smelten ofzo iets

Dat doen ze idd., ziet er echt vies uit. Ik heb 1 keer met kitkat gestapeld, maar nooit meer dus :nooo . Ik gebruik altijd alleen maar die houten dowels uit de webshop.

11

:s  Hier ontstonden zowat gevechten tussen de kids om maar vooral een stuk MET kitkat te bemachtigen..

En chocolade in een taart.. dat ziet er toch niet vies uit??  :9

Ik snap je idee van smelt gevaar.. maar als je niet al te natte vullingen gebruikt en je taart redelijk koel bewaard is er niet zoveel aan de hand..

12

Bommeltje schreef:

En chocolade in een taart.. dat ziet er toch niet vies uit??  :9

Op zich is chocolade in een taart niet vies natuurlijk :), maar gesmolten chocolade tussen je bavarois ziet er raar uit :)) Ik vul altijd met bavarois of fruit, dus voor mij geen Kitkat of chocosticks.

13

Oke, ik snap  hoe het gaat maar... (ja, ik blijf vragen hoor ;) )  is t geen vies gezicht als je die stokjes uit je taart moet gaan prutsen? :lol:  Hoe gaat dat dan met n bruidstaart??

14

Maiskolfprikkers haal ik bij de Sligro. Werken prima.
Wanneer het om een bruidstaart gaat gebruik ik meestal plastic dowels. Voor mijn gevoel zijn die lekker stevig.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online