1

Onderwerp: afstuderen

tante bestelde deze voor haar super knappe dochter die morgen afstudeerd. haar thesis ging over iets europees (economie) en er stond een tekst in van loesje. dit in de taart verwerkt.
vulling lemon curd en vlaaivulling, zonder dijkje deze keer, in plaats daarvan het kapsel op de plaats van de vlaaivulling uitgesneden...

komt ie
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ZEIGXRK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TCXPZP8V.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8CBCINUZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3XZK6TY4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8F3OPVQL.jpg

bedankt voor het kijken, tips? ik vond het goud (autumn gold ofzo) niet heel mooi geworden door het dusten... heb dat ook nog niet veel gedaan...

liefs marieke

2

Re: afstuderen

Wauw dat heb je mooi gemaakt! Vooral die landkaart. :thumb:

Groetjes Serife..

3

Heel goed gemaakt zeg!

4

Erg mooi! Wat een werk zal die landkaart geweest zijn...

Groetjes Marielle.
www.dekoekenbakkers.com

5

Joh, die landkaart, hoe heb je dat nou gedaan? Uitgesneden oid?? Super!

6

Geweldig! En wat een werk zeg. Hij is heel leuk  :thumb:

7

Hoe in godesnaam heb je die landkaart gemaakt?! Toch niet allemaal uitgesneden? krijg je aardige RSI van.
Respect!

'Could Everything In Life Be So Jillicious'
www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.

8

Mooi idee en mooi uitgewerkt.............en zoals de anderen ook al zeggen: die landkaart  :thumb: wat is die mooi!

9

ZOW!!!!!!!! Echt heel mooi gedaan.

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

10

Schitterend! Wat zal je daar een werk van gehad hebben, die landkaart.... Je kent nu Europa zeker wel als je broekzak?!?!

11

Wow, prachtig gedaan die landkaart! Super!!

12

hey

bedankt voor de leuke reacties...

de landkaart is idd uitgesneden. eigenlijk was het uitknippen nog lastiger dan het snijden... heel sneu maar de eerst bleef plakken aan het papier! gruwel, wat was ik ontgoocheld  :/ dan nog maar eens opnieuw begonnen en het papier lichtjes met plantaardig vet ingesmeerd... wat ook heel lastig was waren al die eilandjes... wist niet dat europa er zoveel had! eh nee, ben idd niet heel aardrijkskundig aangelegd...
het is een taart die enorm door weegt. ik denk 6+ kilo, anderhalve kilo botercreme en meer dan anderhalve kilo marsepein... ongeveer 40x26 cm

niemand een tip over het dusten van het goud? was echt niet zo heel mooi... ook moet ik de spaties in de zin even groot zien te krijgen...

liefs marieke

13

Echt super mooi met al die details!

14

Jeetje wat knap!!!!
Ja eilandjes heeft europa wel, volgens mij mis ik er een paar bij de cycladen :+

Nee hij is echt geweldig. Hoelang heb je wel niet over die kaart gedaan pfffff. En die spaties.....Als je niets gezegd had was het mij niet opgevallen. :thumb:  :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

15

haha, de cycladen kan ik je niet aanwijzen.. maar op deze kaart stonden ook maar twee van onze eigen waddeneilanden en dat zijn er ook meer (kijk dat weet ik dan weer wel  :D )
hoelang ik er over gedaan heb? ik denk een half uur knippen en ook zoiets snijden... en dat dan twee keer he... de eilandjes denk drie kwartier... het valt eigenlijk wel mee toch? al die letters waren ook tijdrovend (zowel maken als plakken)... maar allemaal van te voren te maken!

liefs marieke

16

Tips?????
Nou gewoon zo doorgaan tis prachtig!!!

Groetjes Mies (bakmadam)

17

nou hartstikke mooi , en origineel hoor !!

vind het altijd zo gaaf , als je er zoiets persoonlijks van kan maken

echt heel leuk bedacht !! :thumb:

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

18

de taart was een dik succes evenals de verdediging van het eindwerk... mijn knappe nicht kreeg een dikke 8!
mijn tante had de taart op tafel in de zaal gezet en niemand had in de gaten dat het een taart (dachten een leuk knutselwerkje ofzo) was totdat het mes erin ging  :D
ze hebben allemaal gesmuld en ondanks de grote stukken bleef er geen kruimel op de bordjes liggen... de vulling is dus goedgekeurd  :9
had er wel bij willen zijn maar moest werken... nou maar om bovenstaande te horen te krijgen is toch ook helemaal leuk?

liefs marieke

19

waauw, hier moét ik gewoon op reageren! (heb geen tijd om op alle mooie taarten te reageren, maar deze vind ik super!!)
érg mooi en strak afgewerkt ook, toppie!!

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

20

echt erg knap gemaakt :thumb:

Mooi!!! en ook heel origineel!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

Wat een super mooie taart zeg, je kan zien dat er bergen werk en tijd in zit. Het dusten word het mooiste als je de fondant/marsepein dat je wilt dusten al een beetje in de kleur is.  Dus als je goud wilt kan je het beste gele fondant met de goude dust, dusten. Als je dan nog niet tevreden bent kan je proberen om eerst te verfen met een beetje alcohol en daarna het geheel even afdusten.

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

23

die landkaart is echt super mooi gedaan zeg!!

24

Wauw! Ik voeg mijn complimenten ook even toe bij die van de rest.
Super mooi en creatief gedaan.  :thumb:

wonderen bestaan ...

25

Whoowknap gemaakt zeg!

Groetjes Eline