1

Onderwerp: hoe kan het beter!!

Ik heb even een vraag.

Ik bak nu ongeveer een half jaar. Nu gebruik ik voor mijn bakvormen bakpapier om de taart er beter uit te krijgen als die klaar is met bakken. Ik plak het vast met een beetje boter. Nu gebeurt het elke keer dat mijn randen naar binnen vallen. dus mijn taart is van de bovenkant wel vierkant maar de onderkant loopt schuin af nu vul ik dat gewoon op met botercreme en dan gaat de toplaag erover heen dus je ziet er niks van. Maar er moet toch een manier zijn dat het gewoon recht blijft.

Zijn er trouwens shops waar je kant en klare biscuit taarten kan kopen dus dat je ze alleen hoeft op te maken. Niet dat ik lui ben vind bakken erg leuk maar ik ben benieuwd hoe mensen dat doen die workshops geven bakken ze alles zelf. :/

groetjes irene

2

Re: hoe kan het beter!!

Of het papier beter vast maken (om de rand vouwen) of het zonder bakpapier doen...ik gebruik nooit bakpapier (behalve als ik moet verhogen) en mijn taarten blijven vrijwel nooit plakken. Mochten ze er moeilijk uitkomen kun je even met iets duns (fileermesje ofzo) langs de rand draaien en dan ploept ie er bij mij altijd meteen uit.

Je andere vraag weet ik geen antwoord op :)

Succes ermee!

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

Ik weet dat Bien alle kapsel zelf bakt, dus kapsels bij workshops voor 40 personen, komen bij haar uit de oven.

Een vierkante vorm, (of driehoek, of bloemvorm etc) wordt sowieso minder scherp naar mate het beslag boven je bakvorm uit rijst.

Ik heb zelf een driehoek van maar 7cm hoog, en die kan ik echt alleen maar voor die 7 cm gebruiken, want daarna is hij lelijk. Rijst het beslag dus boven de vorm uit, dan snij ik dat er af.

En als je alleen bakpapier gebruikt om  je taart los te klrijgen uit de vorm, hoef je niet perse bakpapier te gebruiken. Ik gebruik het vrijwel nooit, spuit ze alleen in met bakspray.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ja, of niet zo hoog bakpapier plakken. De ene keer doe ik het wel, bakpapier aan de rand, de andere keer niet. Wel atijd op de bodem. Ik ben ook nog een beetje aan het uitproberen. Doe ook wel eens insmeren met boter en dan bestuiven met bloem.

5

Hi!

Misschien kan je dit eens proberen om je taart en zonder problemen uit te krijgen, werkt bij mij perfect (haha nog maar 3 taarten gebakken maar tot nutoe geen 1 blijven plakken)
Ik smeer mn taartvorm in met olijven olie of andere plantaardige olie en dan een lepeltje bloem. Dit moet door de hele vorm heen 'geschud' worden zodat het blijftplakken. Het overtollige kiep je eruit..klaar is kees.
Ik wilde het de 1ste keer ook proberen met bakpapier maar dat lukte bij mij voor geen meter!

Succes ermee!
ps je andere vraag weet ik niet..

Ik spuit mijn vormen altijd flink in met bakspray en alleen de vorm voor de appeltaart gooi ik wat panneermeel door. Verder komen ze altijd netjes uit de vorm en zolang dochterlief maar van het kapsel af blijft, blijven ze netjes strak zonder hobbels en stukken er uit

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

7

Ik gebruik altijd bakspray en de taarten komen altijd netjes uit de vorm. Ik vind het super handig!

8

aan de onderkant is wel handig om bakpapier te leggen, want daar snijden wordt knap lastig als je een pan hebt en geen springvorm. als ik moet verhogen( ik heb alleen rond) dan niet ik de uiteinden aan elkaar en blijft ie altijd mooi staan. vierkant zou je kunnen door aan een stuk te vouwen en dan in het midden van 1 zijde vast te nieten.
in de webschop hebben ze van wilton ook een soort bakvet, maar weet niet of die werkt.

9

Ik gebruik bakspray en daarover een poederlaagje bloem. Heb zelf hoge bakvormen, dus verhoog eigenlijk nooit.

Over kant-en-klare biscuits. Die hebben ze bij albert heijn, in naturel en chocolade (3 lagen in een verpakking) ik heb ze nog niet geprobeerd, dus ik weet niet hoe ze zijn...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

Ik heb ook wel eens de kant en klare biscuits gehaald. Gewoon bij albert heyn bij de bakspullen.

Smaakt niet verkeerd moet ik zeggen, voor als je een keer weinig tijd hebt is het handig.

Mijn oven werkt niet op te best, dus dan is het ook wel makkelijk.

Wat een leuke maar "Oh Zo Hebberige" hobby.... Hoop er toch wel mijn werk van te kunnen gaan maken.

11

Ik heb laatst dit gekocht en ik moet zeggen, het werkt prima!!

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??