1

Onderwerp: Eiwit in chocolademouse

Ik wil dit weekend een chocolade taart maken met als vulling kersen en witte chocolademouse.

Om deze mouse te maken, moeten er 2 eiwitten in maar omdat ik zwanger ben, loop ik niet graag het risico met rauwe eieren en wil ik dus gepasteuriseerde eieren gebruiken. Nu kan ik deze hier in de buurt nergens kopen maar ik heb nog een zakje eiwitpoeder van de shop liggen wat gepasteuriseerd is.

Nu staat op het etiket alleen het recept voor royal icing maar is er iemand die weet hoeveel ik nodig heb om 2 eiwitten te vervangen. Is dat 10 gram poeder met 60 gram water zoals op het etiket staat en dan de poedersuiker achterwege laten, uurtje laten rusten en dan opkloppen en het recept verder volgen of nog anders?

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

Re: Eiwit in chocolademouse

ja, 1 vers eiwit is 35 gram. Dus 5 gram eiwitpoeder plus 30 gram water is gelijk aan 1 eiwit.

maar volgens mij moet je het een nachtje of dagje laten rusten, maar dat weet ik niet zeker.... :/ de vlokken die erin komen, moeten iig zijn opgelost

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Het is wel vaak prettig om het een uurtje te laten staan voor je het verwerkt.

Je kunt trouwens ook overwegen chocolademousse zonder eiwit te maken, bijvoorbeeld die met marshmellows: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … shmellows/

of de gemakkelijke, van José aka esoj (zie recepten en dan vullingen).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Tenk joe :)

Ik heb de tijd, moet maandag mee naar mijn werk dus uiterlijk zondag klaar.

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !