1

Onderwerp: hoe krijg ik mijn kapsel hoger????

sinds 2 weken en nieuwe kennie (mx270) en nu krijg ik minde hoge kapsels wat kan ik doen om die toch hoger te krijgen voorheen had ik dit probleem niet met mijn oude mixer :s  moet ik meer mix gaan gebruiken?? bvb voor een 20 vorm  de mix van 22/24 erin doen?? ik weet het niet meer anders verkoop ik de kennie maar weer :s

thanks

2

Re: hoe krijg ik mijn kapsel hoger????

Ik wilde zeggen: pak een ladder. :think: Maar dat was wel heel flauw ;)

Waar mix je mee, de klopper of de garde? Hoeveel mix deed je normaal in je vorm en gebruik je eieren direct uit de koelkast of niet?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Pooh schreef:

Ik wilde zeggen: pak een ladder. :think: Maar dat was wel heel flauw ;)

Waar mix je mee, de klopper of de garde? Hoeveel mix deed je normaal in je vorm en gebruik je eieren direct uit de koelkast of niet?

ik houd het schema van hier aan en nee de eiren op kamertemparatuur ja waar mix ik mee volgens mij de garde. ik had hiervopr een kenwood major en daar had ik het niet bij ik doe niets anders dan dat ik voorheem deed maar ze zijn echt wel lager ik verhoog met bakpaper maar zover komt het niet eens en voorheen zeker wel met 2 cm :s  ik snap er niets van iedereen vol lof over de kennie (van de makro) maar ik ben niet zo blij ja hij staat miio in de keuken maar dat is ook dan het enigen :lol:

4

misschien  heb je er niet voldoende ingredienten ingedaan. een kennie heeft het moeilijk met kleine hoeveelheden. ik heb 'm ook en gebruik de draadgarde en mix echt 10 minuten. ik gebruik wel mix maar het komt goed om hoog. handmixer is niet slechter maar ook zeker niet beter.
ik denk dat je nog even moet proberen voor je 'm weg doet.

5

Ik heb wel geen kennie maar een severin en ik gebruik alleen de klopper voor de mix.
Die brengt de boodschap beter over heb ik het idee.

6

Ik gebruik meestal de klopper, niet de garde. Ook verwarm ik zowel de eieren, de kom en ik gebruik warm water voor toe te voegen.

7

Olga'74 schreef:

misschien  heb je er niet voldoende ingredienten ingedaan. een kennie heeft het moeilijk met kleine hoeveelheden. ik heb 'm ook en gebruik de draadgarde en mix echt 10 minuten. ik gebruik wel mix maar het komt goed om hoog. handmixer is niet slechter maar ook zeker niet beter.

de grootste die ik gemixed heb is voor een 24 dan heb ik erin gedaan wat hier in het schema staat ik klop altijd eerst de eieren 3 min los dan doe ik he mix en het water erbij en mix ook ruim 10 minuten nooit korter. ik verwarm de oven voor op 150 en ban 10 op 150 10 min op 165 en 10 op 180  zoals altijd... dus jij zegt meer ingredienten gebruiken bvb voor een 24 vorm de ingredienten van een 26 erin doen?? oja er zitten 3 hulpstukken bij de kennie 2 wan die platte witten en een garde die garde gebruik je toch?

8

Ik gebruik ook de klopper (witte, soort driehoekig ding;). Gaat bij mij beter dan de garde.
Met de mix van funcakes deed ik wel altijd in een vorm van 20cm, de hoeveelheden voor 22cm. Kapsels waren dan net wat hoger.
Succes!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

9

joya schreef:
Olga'74 schreef:

de grootste die ik gemixed heb is voor een 24 dan heb ik erin gedaan wat hier in het schema staat ik klop altijd eerst de eieren 3 min los dan doe ik he mix en het water erbij en mix ook ruim 10 minuten nooit korter. ik verwarm de oven voor op 150 en ban 10 op 150 10 min op 165 en 10 op 180  zoals altijd... dus jij zegt meer ingredienten gebruiken bvb voor een 24 vorm de ingredienten van een 26 erin doen?? oja er zitten 3 hulpstukken bij de kennie 2 wan die platte witten en een garde die garde gebruik je toch?

in het kennie boekje staat dat je wat het minimum is wat de kennie aan kan en volgens mij is dat 2 of 3 eieren. ik gebruik die draadgarde (maar met mix kun je alles tegelijk in de kom doen, vloeibaar onderop). ik zou eens proberen of je niet de hoeveelheden voor 2x20 of zo bijelkaar te doen, dus een paar eieren meer tegelijk. en even kijken of je garde/klopper wel zo laag mogelijk staat want hoe groter de afstand garde-onderkant kom hoe moeilijker kloppen natuurlijk.

mix en dan voor de 22cm gaat goed. wel 10 min mixen.

10

Olga'74 schreef:
joya schreef:
Olga'74 schreef:

in het kennie boekje staat dat je wat het minimum is wat de kennie aan kan en volgens mij is dat 2 of 3 eieren. ik gebruik die draadgarde (maar met mix kun je alles tegelijk in de kom doen, vloeibaar onderop). ik zou eens proberen of je niet de hoeveelheden voor 2x20 of zo bijelkaar te doen, dus een paar eieren meer tegelijk. en even kijken of je garde/klopper wel zo laag mogelijk staat want hoe groter de afstand garde-onderkant kom hoe moeilijker kloppen natuurlijk.

mix en dan voor de 22cm gaat goed. wel 10 min mixen.

nou dan ga ik dat eens proberen van het weekend meer ingredienten en dan ik een kleinere vorm kom er op terug..

thanks

11 Laatst bewerkt door lune (25-02-2010 09:51)

ik gebruik altijd de ballongarde, behalve als er ook boter in gaat (cc's) dan gebruik ik de K klopper.

Ik zou gewoon mijn schema aanpassen, dus gewoon 1 extra ei erbij en evenzoveel mix en water, dan eens kijken of hij hoger komt. (als ik een hogere taart wil doe ik dat ook altijd)

Als je er meer mix etc ingooit hoef je niet persé nog eens een kleinere bakpan te nemen, ik denk dat de boel dan overstroomt

als ik het goed heb:

1 ei = 65 gr. mix en 6, 5 ml water (al vraag ik me af hoe je de halve mililiter afmeet :lol:)

Alles goed???? nee 3 fout

12

lune schreef:

ik gebruik altijd de ballongarde, behalve als er ook boter in gaat (cc's) dan gebruik ik de K klopper.

Ik zou gewoon mijn schema aanpassen, dus gewoon 1 extra ei erbij en evenzoveel mix en water, dan eens kijken of hij hoger komt. (als ik een hogere taart wil doe ik dat ook altijd)

Als je er meer mix etc ingooit hoef je niet persé nog eens een kleinere bakpan te nemen, ik denk dat de boel dan overstroomt

als ik het goed heb:

1 ei = 65 gr. mix en 6, 5 ml water (al vraag ik me af hoe je de halve mililiter afmeet :lol:)

oo oke dus je gebruikt de k klopper voor dingen met boter dat deed ik niet ik doe gewoon alles met de garde :lol:  dus botercreme met de k klopper doen. en wat een handige berekening die ga ik eens even opschijven thanks! ik ga het idd eens proberen met extra ingeredienten  kijken wat daar uit komt

groetjes kim