1

Onderwerp: Taart met slagroomvulling?

Een klantje heeft slagroomvulling besteld, nu is slagroom natuurlijk een stuk bewerkelijker. Een paar vraagje hierover:
- Stel ik vul op de eerste dag de biscuit met een slagroomvulling tot wanneer is deze dan normaal eetbaar?
- Is een taart met slagroomvulling in te vriezen?
- Hoe ga je met dit soort taarten om als het voor heel veel personen is en je het dus niet in 1 dag af kan krijgen?

Alvast bedankt!

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

2 Laatst bewerkt door Anne2008 (25-02-2010 13:26)

Re: Taart met slagroomvulling?

ik bewaar een slagroomtaart persoonlijk maar maximaal 3 dagen!

ik vries een taart met een slagroomvulling nooit in, ik heb het nog niet geprobeerd. kan het natuurlijk eens een keertje proberen!  :Y
maar zowiezo ben ik niet zo van het invriezen! en al helemaal niet voor een klant!

dan word het nachtwerk  :+  hahaha! nee, ik zal dan toch kiezen ook voor andere vullingen. zowiezo. ik weet niet hoe groot je taart is? maar je kan natuurlijk ook al een heleboel van te voren voorbereiden op je taart! Heb je ook tegen je klant verteld dat ze door de slagroomvulling de taart het liefst niet buiten de koeling kan bewaren! als het een grote taart wordt heeft ze dus ook veel ruimte in haar koelkast nodig.

hopelijk heb je hier wat aan! Succes ermee! wel showen he!

3

Slagroom bewerkelijk? Behalve jam en vlaaivulling vind ik slagroom een gemakkelijke vulling. Ik zou de taart max 2 dagen bewaren. Volgens mij kan het wel in de vriezer. Ikzelf vries nooit iets in en heb vorige week een stapeltaart voor 50 pers gemaakt. Drie biscuit gebakken op 1 dag, wel alledrie dezelfde vulling (bc van mix en vlaaivulling aardbei). Bekleden en stapelen de volgende dag. Ik had al wel de marsepein voorgekleurd. Je bent dan wel bijna 1 dag bezig met afwerken. Dus bekleden en decoreren bv

4

Het is voor 120 personen totaal waarvan iig voor 40 personen gerekend slagroomvulling is (slagroom met vers fruit en slagroom met bokkepootjes).

Maar ik heb nog nooit gewerkt tot nu toe met slagroomvulling, tot nu toe is er nog niet voor gekozen. Nu dus wel, vandaar dat ik toch even het e.e.a. zeker wil weten :D

5

Misschien een domme vraag (ben beginneling), maar wa voor een vullingen doe jij dan normaal. Ik doe namelijk regelmatig slagroom en zit inderdaad dan ook me het probleem van houdbaarheid!  :rolleyes:

6

Ik werk heel veel met slagroom in de taart.Ik doe er dan wel klop-fix bij want dan blijft het wat steviger.Je kan het heel goed invriezen.En inderdaad veel voor werken.Ik doe dat altijd in de keuken waar het ongeveer 15 a 16 graden is en ook al ben ik iets langer bezig om de taart te bekleden,heb ik niet het idee dat de kwaliteit van de slagroom achter uit gaat.
Deze maand heb ik een taart gemaakt voor mijn zoon en kleinzoon en die willen altijd standaard vlaaivulling met slagroom.Toen moest de taart ook nog vervoerd worden van Everdingen naar Zeeland.(Ik had hem wel bevroren meegenomen)
En de taart was zalig en qua kwaliteit nog precie hetzelfde dan toen ik hem net gemaakt had.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7

vries je hem dan in met fondant en al?

8

hier ook vaak vullingen met slagroom en ik maar ze altijd de dag van te voren.

Groetjes, Dorothea.

9

Dank voor de tips ladies!

10

l. schreef:

vries je hem dan in met fondant en al?

Ja, je kan een geheel bekleden en gedecoreerde taart invriezen ;)