1

Onderwerp: taart dummie

Ik heb het nog niet kunnen vinden dus .. de vraag: kun je de piepschuimtaart dummies vaker gebruiken?
Groetjes
Hanako

Re: taart dummie

Ik heb het wel al een keer gedaan, ik heb hem echter niet afgesmeerd, dus gewoon de fondant om de taart gedaan zonder iets, en dan gaat het prima.

Dat is toch een taart waard?!

3

ja hoor! Gewoon de marsepein/fondant eraf pulken..
Voor zover ik weet bederft piepschuim niet  ;)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

4

Zonder af te smeren kan je de dummie dus ook mooi glad krijgen? En is dan fondant beter dan marsepein of maakt niet uit?
Alvast weer bedankt!

Ja hoor, dan wordt het wel mooi strak, tenminste is mijn ervaring.
Ik werk nooit (nog niet tenminste) met marsepein, dus weet alleen hoe het met fondant is.

Dat is toch een taart waard?!

6

Een dummie kan je evt meerdere keren gebruiken als je de fondant (want marsepein wordt niet hard genoeg) ervan krijgt.
Je dummie vochtig maken en een laag fondant erover doen. Mooi glad maken en laten uitharden voor een dag of 2. Dan weer een klein beetje vochtig maken en een nieuwe laag fondant eroverheen, smootheren en laten uitharden. Dan heb je een hele egale dummie.
Succes.

7

ik heb zojuist vandaag mijn barbiedummie voor de 4e keer opnieuw gebruikt. fondant laag is gewoon enkellaags en eigenlijk niet eens zo dik. ik doe met de plantenspuit een klein beetje vochtig maken en het eraf halen met een bot mes, anders beschadig je de dummie.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

8

Supertips, bedankt. Ik ga het proberen...

9

en de fondant kun je erna weggooien neem ik aan??

Ik wil een dummie alleen voor te oefenen, en voor evt foto's te maken, dus niet voor te laten staan...