1

Onderwerp: cupcakes; hoeveelheid beslag grote en mini...

Ik heb een vraagje over mijn cupcakes.

Ik schep altijd 'op het oog' beslag in mijn vormpjes en hoewel ze dus voor het bakken ongeveer even vol zijn zit er na het bakken dus wel veel verschil in. Dat is dus niet mooi als je ze allemaal hetzelfde af wilt werken, en de bovenkant bijsnijden vind ik ook niks.

Weet iemand hoeveel beslag er in een vormpje moet om ze mooi 'vol' te laten worden? Dat je een mooi bollingkje krijgt maar dat ze niet overstromen. Ik zet mijn vormpjes altijd in z'n muffin bakvorm tijdens het bakken.
Ik heb ook van die wilton mini cc-vormpjes van 3 cm doorsnede. graag ook hoeveel daarin moet. want die zijn net allemaal over gaan hangen..... zucht. ach, dan hebben de kindjes er morgen meer  :/

2 Laatst bewerkt door Ottolien (25-02-2010 00:14)

Re: cupcakes; hoeveelheid beslag grote en mini...

Ik gebruik een ijsschep. Even afstrijken en dan heb je in elke cup evenveel zitten  ;)

Maar hoeveel het in grammen is zou ik dus niet weten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

idd, ik gebruik ook een ijsschep, is bij bijna elk beslag de juiste maat voor een cupcake!

4

Ik vul ze allemaal net iets meer dan het midden, en als ze uit de oven komen leg ik er 30 seconde een snijplank op, zodat ze allemaal gelijk zijn.

Groetjes San

5

Voor de mini's gebruik ik de mix van de shop. Ik heb een bakblik van 12 en hiervoor gebruik ik 1/5 van het recept op de zak. Dit is precies voldoende.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

een ijsschep is een goed idee. alleen die van mij plakt heel erg dus da's niet zo handig. zou iemand een keer kunnen wegen?

een snijplank erop zou kunnen, maar sommige van gister hingen er wat schuin overheen (door de luchtcirculatie????) dus dan plet je ze helemaal naar de zijkant ben ik bang.

ik heb mijn mix bij de taartwinkel in den bosch gehaald dus da's dan weer net anders allemaal

alvast bedankt!

7

ik doe altijd 35 gram in de grote.
hoeveel er in de mini moet weet ik niet prcies

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

De mini's doe ik met een thee lepel en de grootte weeg ik af op 35 gram.. Klinkt als veel werk maar valt reuze mee!

ik vul ze met een spuitzak, gaat echt hartstikke snel!! Nu ken ik het belsga en mijn oven wat beter, dus weet hoeveel ik erin moet doen, als in: 1 drol maken in de baking cup en klaar :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Voor de mini's gebruik ik een spuitzak of zo'n spuitding (plastic) van de hema.
vind een ijsschep ook een gedoe  :o

dan draai je in t rond en vul je alles goed op. ik vul ze ietsie meer dan 3/4

aan t einde snijplank erop zodat je ze plat maakt en makkelijk kan decoreren.

succes

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

11

ik heb een idee.
ik ga gewoon vanavond wat mini's bakken en dan schrijf ik op de onderkant hoeveel gewicht ik erin heb gedaan (schrijf ik er natuurlijk op voor het vullen  :D ) en dan weet ik het meteen....
jullie zeggen 35 voor de grote; heb ik opgeschreven.

1000 maal dank  :)