1 Laatst bewerkt door Moeder van Mirthe (24-02-2010 20:00)

Onderwerp: Biscuit of cake?

Ik heb 2x een taart gemaakt en vind het echt super leuk om te doen.
Nu heb ik deze gemaakt van gewoon cake beslag.
Over 3 weken is mijn dochter jarig en wil ik er weer een maken,
maar wil aan jullie vragen of een taart gemaakt met biscuitmix luchtiger en minder machtig is als met cakebeslag.
Ik heb de eerste 2x cakebeslag gebruikt omdat ik dacht dat dit wat zoeter zou zijn dan biscuitmix.
Ik vind bijv. scones ook veel te droog en niet zoet genoeg, ben bang dat die biscuitmix misschien ook zo flauw smaakt.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes Wendy.

2

Re: Biscuit of cake?

hoi wendy,

Ik heb tot nu toe alleen taarten gemaakt van biscuit als basis. Dat is erg lekker en luchtig.
als je je taart vult en bekleed is het algauw heel zoet dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken  :)

Misschien moet je eens een poging wagen?
Succes !

Groetjes Serife..

3

Hi,

Ik gebruik zelf altijd biscuit. Naar mijn idee is dat niet zoeter, maar vindt het wel lekkerder.
Zelf doe ik er wat smaakstof doorheen, bijvoorbeeld vanille, amandel, cocos.
Dat valt echt goed in de smaakt.

4

Ik denk dat ik het idd gewoon moet proberen en voor haar verjaardag maar even een 'testtaart' moet maken, wat vervelend toch !!! haha...
Welke vulling gebruik je meestal?
Ik heb botercreme en aardbeibavaroise gebruikt, was erg lekker!
Heb ook begrepen dat je je taart af kan smeren met slagroom i.p.v. botercreme.

Groetjes.

5

dat zou ik niet doen, als je dan bekleed met fondant gaat deze soms smelten, botercreme is hier echt het beste voor!

6 Laatst bewerkt door marieke84 (26-02-2010 13:36)

Ik ben erg fan van biscuit. Maak hem altijd zelf aan de hand van het recept van hier. Staat volgens mij bij de recepten als biscuit 2. En die is echt lekker. Niet te zoet en heerlijk luchtig.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

7

Ik ben echt een zoetekauw maar vind cakemix echt te veel van het goede. Ook al omdat daar bijna een pakje boter in moet (tenminste die ik gebruik) als je dan ook nog boter gebruikt voor de bc van mix om te vullen en voor bc om af te smeren, de 1:1. Pffff, dan heb je voor de komende 2 dagen je portie caloriën al gehad.

8

Je vraag is of biscuit luchtiger en minder machtig is dan, als je je bedenkt hoeveel boter er in cake gaat, en dan weet dat er in biscuit totaal geen boter gaat snap je dat biscuit veel luchtiger en minder machtig is.

Even voor je eigen idee,.. een normale slagroomtaart zoals je die bij de HEMA of banketbakker koopt. die is gemaakt van luchtig biscuit.. zo is ook het biscuit dat wij gebruiken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!