26

Re: parade (teveel om op te noemen)

Wauw, wat een geweldige rij. Je puzzels zijn erg goed!!!!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

27

Mooie taarten parade!

Groetjes Barbara

28

Wat een supermooie puzzelplaatjes zeg!!! Ik ga dit weekend mijn eerste puzzelplaatje maken. En de taart met de schatkaart vind ik echt helemaal te gek.

Groetjes,
Wendy

29

wat een leuke taarten!!!
vind je schatkaart en de woezel de piraat erg leuk!  :D

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

30

wat een mooie taarten allemaal

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

31

Wat een supermooie verzameling bij elkaar!
Ze zijn ook gewoon allemaal even strak zeg.

Ik heb ook even een vraagje aan je, welke kleur gebruik je om zo'n mooie hardroze (fuchsia) kleur te krijgen?

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

32

Dat is zeker een parade en stuk voor stuk erg mooi

Groetjes,
Susan

33

Prachtige parade!

34

kijk dit kijkt prettig. veel in een keer en nog mooi ook!!! super

35

Erg mooi allemaal! Later als ik groot ben hoop ik ook nog eens zo goed te worden!  ;)

36

super mooie taarten.... helemaal toppie.... misschien dat jij me vraag wil beantwoorden : met wat doe jij die zwarte lijntjes om een plaatje? doe je dat met zo een tube met zwarte icing of is dat marsepein?

liefs moortje....

37

Pienemien schreef:

Ik heb ook even een vraagje aan je, welke kleur gebruik je om zo'n mooie hardroze (fuchsia) kleur te krijgen?

Ik gebruik Deep Pink van Americolor. Vermengd met marsepein geeft dat echt een mooie kleur roze.

moortje schreef:

super mooie taarten.... helemaal toppie.... misschien dat jij me vraag wil beantwoorden : met wat doe jij die zwarte lijntjes om een plaatje? doe je dat met zo een tube met zwarte icing of is dat marsepein?

liefs moortje....

Het is zwarte marsepein. Ik maak de lijntjes met behulp van mijn sugargun. Het is een keer een investering maar hij is het zooooooooooo waard  ;) .

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

38

Geweldig mooie taarten! En ben helemaal weg van de piratenschatkaart-taart! :thumb:
Zou je misschien een klein tipje van de sluier op willen lichten over hoe je die randen van de kaart zo mooi gekregen hebt?
Ik wil voor mijn broertje, wanneer hij afgestudeerd is, een taart met een soort oorkonde erop maken...en jouw taart bracht mij op een leuk idee, vandaar!!! :Y

Cake me crazy!!

39

Hele mooie taarten! Die met de schatkaart is echt super!

40

Geweldige taarten! De een nog mooier dan de ander. Wat een gave puzzel, maar mocht je daar niet een slagroom gevulde biscuit onder maken?
Je roze prinsessentaart en groene geboorte taartje vind ik ook erg leuk. En de Woezel&Pips zijn ook erg mooi, qua puzzels en details!
Echt genieten om zoveel moois op rij te zien!

Groetjes Sas

41

Lenc schreef:

Geweldig mooie taarten! En ben helemaal weg van de piratenschatkaart-taart! :thumb:
Zou je misschien een klein tipje van de sluier op willen lichten over hoe je die randen van de kaart zo mooi gekregen hebt?
Ik wil voor mijn broertje, wanneer hij afgestudeerd is, een taart met een soort oorkonde erop maken...en jouw taart bracht mij op een leuk idee, vandaar!!! :Y

De schatkaart is gemaakt van mmf met tylose. Dat heb ik uitgerold en op maat gesneden. De randen heb ik vervolgens op willekeurige plaatsen grillig ingesneden (alszijnde scheuren) en hier en daar ook stukjes verwijderd. En daarna op diverse plekken de randen omgekruld. De fondant moet op dat moment natuurlijk nog wel zacht genoeg zijn om om te kunnen krullen zonder te scheuren. Het opgerolde deel heb ik met een rol keukenpapier erin opgerold zodat het goed bol zou blijven staan (het papier heb ik later natuurlijk wel verwijderd  ;) ). Als laatste heb ik met kleurstof met een beetje alcohol de randen grof geschilderd en daarna de boel afgedept/geveegd met een stukje keukenpapier. Op sommige plekken heb ik dat nog een keer herhaald om de kleur daar wat donkerder te krijgen.

Hopelijk heb je er wat aan  :)

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

42

hé hé nu weet ik eindelijk het geheim hoe iedereen dus die zwarte randjes om een plaatje krijgt :D:D niemand wou het me melden hahaha.... harstikke bedankt... dat zal dan indd mijn volgende aanschaf worden, het geeft wel effe extra dimensie aan een plaatje, dus dat is het geld wel waard...

hartstikke bedankt.... en nog veel bakplezier....

liefs moortje

43

hele mooie parade

Veel liefs Rafaëla

44

allemaal zo mooi en strak.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

45 Laatst bewerkt door Lenc (28-02-2010 15:16)

Sjak schreef:
Lenc schreef:

De schatkaart is gemaakt van mmf met tylose. Dat heb ik uitgerold en op maat gesneden. De randen heb ik vervolgens op willekeurige plaatsen grillig ingesneden (alszijnde scheuren) en hier en daar ook stukjes verwijderd. En daarna op diverse plekken de randen omgekruld. De fondant moet op dat moment natuurlijk nog wel zacht genoeg zijn om om te kunnen krullen zonder te scheuren. Het opgerolde deel heb ik met een rol keukenpapier erin opgerold zodat het goed bol zou blijven staan (het papier heb ik later natuurlijk wel verwijderd  ;) ). Als laatste heb ik met kleurstof met een beetje alcohol de randen grof geschilderd en daarna de boel afgedept/geveegd met een stukje keukenpapier. Op sommige plekken heb ik dat nog een keer herhaald om de kleur daar wat donkerder te krijgen.

Hopelijk heb je er wat aan  :)

Dank je wel voor je uitleg, geweldig!!! :)

Cake me crazy!!

46

ik had ze natuurlijk allemaal al gezien ;) maar..toppie sjak :thumb:

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

47

Wat een super productie zeg !

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

48

ik heb met open mond zitten kijken.
wat een mooie en leuke taarten.

in 1 woord geweldig!

mama-tijd = tijd voor taart!!