1

Onderwerp: iets verkeerd gedaan?

Hoi,

Afgelopen zaterdag heb ik de botercrememix van funcakes gebruikt. Alles zo gedaan als wat op de zak geschreven staat.
Maar het is net gesmolten kaas zoals het eruit ziet.
Wat heb ik verkeerd gedaan of hoort het zo?
Hoop dat iemand me helpen kan.

groetjes Leona

gek op Taart!

2

Re: iets verkeerd gedaan?

Waar heb je mee gemixt?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

met de kennie :Y

gek op Taart!

4

Kijk nog eens naar:
- Welke soort boter je gebruikt hebt? En was die nog een beetje stevig voor je de mix erbij deed, of al half vloeibaar?
- weet je honderd 100% zeker dat je de juiste hoeveelheid water aan de mix hebt toegevoegd?
- heeft de mix lang genoeg "gerust" voordat je het aan de boter toevoegde?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

ik heb ongezouten roomboter gebruikt en de hoeveelheid water klopte ook volgens de beschrijving. Het heeft lang genoeg gerust. Ik was het zelfs vergeten :o
Misschien dat de boter nog te hard was terwijl ik hem ook lang genoeg uit de koeling had gedaan.
Morgen nog maar een poging :Y

gek op Taart!

6

heb je het uberhaupt wel lang genoeg gemixt, minimaal 10 minuten?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

7

joynme schreef:

heb je het uberhaupt wel lang genoeg gemixt, minimaal 10 minuten?

Dat was ook waar ik aan dacht ja haha.

Ik heb dezelfde mix en van de week klaar gemaakt zoals de beschrijving zegt. Uur op het aanrecht laten staan, ondertussen de boter uit de koeling gehaald en ook op het aanrecht gezet en na een uur dat weer mixen. En ook het 1e beslag lang genoeg mixen inderdaad!

8

Ik zorg dat mijn boter heel erg zacht is, net niet vloeibaar zeg maar, voordat ik deze ga mixen. Desnoods in de magnetron.

9

een kwartier gemixt en de roomboter een avond er van te voren er uit gehaald.
Zal morgen nog een poging doen.

gek op Taart!

10

Dinsdag kwam een vriendin bij mij om een taartje te maken.Zij zou de botercrememix meenemen. Toen ze het doosje opendeed zag het er nog al ranzig uit, ik zei nog die moeten we even opmixen maar het kwam niet meer goed. Bleef in de schift en het werd vrij vloeibaar. Volgens haar had ze het gedaan zoals op t pakje. Ben benieuwd naar haar volgende mix.

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

11

dat van dat schiften had ik ook gisteren..10 minuten gemixt
laten staan en 30 minuten en daar  had er geen boter maar cold cup saveur een soort boter waar we bonbons mee maken, door heen gemixt alles precies gedaan zo als op de verpakking stond.

maar dat ging ook een soort van schiften zag er raar uit maar smaakte verder goed.
voor de volgende taart wel boter gebruikt gewone margarine en dat deed het ook een klein beetje.

Zeg me als het beter kan...ik wil nog veel leren.

12

nu lijkt het wel goed gegaan. Hopelijk blijft het ook zo :Y

gek op Taart!

13

Ik kreeg bij taart en decoratie van Claudia volgens mij de tip om ipv van 200 ml water 100 te gebruiken en dat doe ik nu altijd en nog geen problemen gehad. Miss helpt het ook voor jou.

Succes in elk geval.

Groetjes

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

14

Oh oke dat zou kunnen. Maar bedankt voor de tip Marieke. Ik heb nu weer de beschrijving aangehouden en het ging gelukkig goed.

gek op Taart!