Onderwerp: Mijn strik zakt in, Wat doe ik fout?
Zoals m'n titel al zegt......Ik krijg het maar niet voor elkaar een mooie en vooral stevige strik te maken....
Wie o wie heeft tips en/of trics?
Liefs Charlotte
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Mijn strik zakt in, Wat doe ik fout?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zoals m'n titel al zegt......Ik krijg het maar niet voor elkaar een mooie en vooral stevige strik te maken....
Liefs Charlotte
tylose door je fondant doen, doet wonderen.
op www.tartacadabra.com vindt je hier een heel duidelijk howto over.
succes!
En tijdens het drogen de lussen ondersteunen dmv keukenpapier
![]()
Liefs Charlotte
Gebruik je fondant of marsepein om de strik te maken?
Fondant hard namelijk uit en marsepein minder/niet.
Ik gebruik inderdaad fondant, en doe er ook tylose door heen. Maar op het moment dat ik de lussen op hun kant neerzet buigen ze om.....moet ik na het uitrollen eerst de fondant iets laten uitharden ofzo??
Welk merk rolfondant gebruik je?
Die strik heb ik gemaakt van de witte fondant uit het beginnerspakket....ik heb nu een emmer van 5 kg bestelt...is die beter?
Volgens mij moet dat niet heel erg uitmaken.. maar wat wel wil helpen is je tylose wat langer in laten werken voor je de lussen gaat maken.
Het meest ideaal is zo'n 12-24 uur de tylose in je fondant laten trekken.. dus tylose er goed doorheen kneden, fondant weer goed luchtdicht verpakken en laten rusten.
Nog een andere oplossing is de lussen niet op hun zijkant laten drogen maar op een dunne buis, bijvoorbeeld een dunne PVC buis, een bezemsteel (huishoudfolie er omheen) of iets anders wat ongeveer de diameter heeft van de opening van de lussen..
Ik had dat ook steeds, zelfs met tylose erdoorheen braken zo door.
Nu doe ik ze als ze iets zijn uitgehard in de oven met de deur open op 50 graden. Worden ze goed hard!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Mijn strik zakt in, Wat doe ik fout?