1

Onderwerp: tafelzeil

Binnenkort ga ik met 10 meiden taart maken. Thuis gebruik ik een siliconenmat om mij fondant/marsepein uit te rollen. Aangezien niet iedereen (niemand) zo'n mat heeft, ben ik op zoek naar een andere oplossing om marsepein/fondant uit te laten rollen, zonder ze op kosten te jagen. Ik las op het forum al dat mensen plastic tafelzeil van de blokker gebruiken. Dus ik naar de Bloker.... Hadden ze niet....

Iemand een idee waar je soortgelijk tafelzeil kan halen? Of kan ik ook gewoon een tafelzeil kopen met bloemetjes oid en dat in stukken knippen? Of plakt dat te veel? Met een bloemetjeszeil bedoel ik dit:

http://www.inenoud.nl/component/option, … Itemid,26/

Alvast bedankt voor de tips!

Ilse

2

Re: tafelzeil

Hoi Ilse, ik heb pas geleden een stuk transparant tafelzeil gekocht bij Formido.Kost 2,49 per meter en is ideaal, je hoeft niet eens crisco of poedersuiker te gebruiken. De fondant plakt er niet aan vast. Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Eline

Groetjes Eline

3

Eline,

Super! Bedankt voor je tip. Moest toch vanavond al naar de bouwmarkt voor een deegroller (van pvc ;-)) voor de dames, kijk ik meteen of ze dat daar hebben.

Groetjes

4

ik denk dat de tafelzeil die je bedoeld een beetje dun is.

5

Formido gebeld maar voor de zekerheid. Hebben ze niet...

6

Ik heb het gekocht bij de Hubo.
maar ze hebben het hier ook bij div.interieurzaken.
staan meestal buiten zo'n hele stellage met rollen.

7

Marskramer verkoopt het ook

Groetjes Cindy

8

Ik heb van de week mijn marsepein op 'bloemenfolie' uitgerold. Je weet wel van de folie de ze om een bos bloemen doen. Je kunt die rollen folie echt overal kopen. Blokker, Xenos, zeeman enz. Ik heb een stuk afgeknipt en op een iets vochtige aanrecht 'geplakt'. Marsepein erop uitrollen, folie en al oppakken en de marsepein zo op  je taart leggen en de folie er voorzichtg afhalen. Ging helemaal super! Succes!

9 Laatst bewerkt door wenko (01-02-2010 19:54)

Ik heb vanmiddag een meter doorzichtig tafelzeil bij Marskramer gekocht (hing idd buiten op zo'n rol), voor 2,50! Net al erop gerold en gedaan, en ging super!
Groetjes,
wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

10

Het is gelukt! Bij een winkeltje van sinkel om de hoek hadden ze van dat plastic op rol. Tis doorzichtig plastic met vlinders geworden ;-)

Bedankt voor de tips!

vanavond alles op maat snijden...

11

o das slim dat tafel zeil..ga ik ook even voor kijken.
sta nu op het aanrecht is ook wel fijn maar de werk plek is zo beperkt.
en dan hoef je niet met poedersuiker te bestrooien is ook wel lekker me hele keuken is wit + ik zelf  :)

Zeg me als het beter kan...ik wil nog veel leren.