1

Onderwerp: Mijn eerste stapeltaart (2e taartje)!

Zie hier het resultaat van de eerste keer stapelen (en mijn tweede taartje)!
Ik zag wel dat het verstandig is om de volgende keer eerst een laag witte rolfondant op de taart te doen voordat je de werkelijke kleur erop doet. Nu zag je het bruin van de choco er een beetje doorheen.
Helaas scheurde het marsepein, maar dat is opgelost door een bloem erover te plakken  :)
Verder heb ik ontzettend lopen tobben met een mooi afwerklaagje onder aan de taartjes. Het lukte me maar niet om een mooie band van fondant te maken, dus uit pure frustratie maar lint gebruikt.
Iemand nog tips?
Ik hoor heel graag opbouwende kritiek, dus zeg vooral wat je ziet en wat ik nog kan veranderen/verbeteren. Ook eventuele aanvullingen zijn altijd welkom.
Alvast bedankt!

http://pic20.picturetrail.com/VOL1190/5099049/15988136/383233968.jpg

http://pic20.picturetrail.com/VOL1190/5099049/15988136/383233967.jpg

http://pic20.picturetrail.com/VOL1190/5099049/15988136/383233965.jpg

Ps de taartjes waren gevuld met bokkepootjesvulling, wittechoco sinaasappel confiture en de laatste laag was een tobleronemousse.

2

Re: Mijn eerste stapeltaart (2e taartje)!

Ik vind je taart mooi hoor. Heb je het biscuit wel afgesmeerd met botercreme, dan wordt hij wat witter nl en dan schijnt het gele misschien minder door. Als randje kan je ook bijvoorbeeld kleine balletjes maken. Kan je zelf doen maar er is ook een mold voor.

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

3

Hoi, zoals Pauline al zegt helpt botercreme eronder al een heleboel of je marsepein wat dikker. ik maak tegenwoordig randjes met slierten uit de gun wel even een aanschaf maar ideaal.
Je taarten zijn wel al superstrak bekleedt hoor voor een 2e taartje en je vlinders vind ik erg leuk. Ik zou zelf de lintjes wat smaller maken maar goeie 2e poging :Y

gr Ellen

4

voor al choco biscuit lekker dik afsmeren met botercreme.. goed laten opstijven in de koelkast, desnoods nog een 2e laag eroverheen  :Y Dan zie je niets meer van het biscuit er doorheen schijnen en worden je taarten erg strak!

Verder een prima taart voor een 2e!! Je hebt je lekker uitgeleefd met de vlinders en blommen :) en je tappit letters zien er ook goed uit!

En de vulling klinkt echt  :9

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

leuke tweede taart :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

als aanvulling op de andere dames.... ik gebruik bij een chocotaart ook een chocoafsmeerlaagje. Dus ik meng wat cacao door de botercreme en smeer dan af. Op die manier is alles bruin en valt er dus niets door te schijnen :)

verder idd je marsepein wat dikker doen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Hee! Zelf ben ik ook een beginner op zoek naar ideeën en tips. Maar ik heb ook 'n vraagje voor jou; hoe heb je die bloemetjes gemaakt? Met een speciale vorm of toch zelf?

Groetjes!

8

vind hem erg mooi geworden!!

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

Bedankt voor al jullie goede tips. Ik had de taart met slagroom afgesmeerd. Ik ben namelijk niet zo van de boter. Maar ik zal het de volgende keer toch maar eens proberen.
Die botercreme; is dat dezelfde verhouding als wanneer je bc maakt voor vulling?
Ellen de lintjes lijken mij smaller idd mooier. Goede tip, dank je wel.
Bommeltje en dan nog te bedenken dat ik veel vlinders en bloemen over had,hihihi. De vulling was idd erg lekker!
Tipsytaartje, klinkt niet alleen als een goede tip maar zal de smaak ook wel positief beïnvloeden (met choco smaakt alles lekker ;-) )!
Arlette: Is idd een vorm, gekocht hier in de webshop

Groetjes!