1

Onderwerp: Suffe blonde vraag over houdbaarheid biscuitmix

Door omstandigheden heb ik de laatste tijd weinig kunnen bakken en daardoor nu een redelijke hoeveelheid biscuitmix over. De houdbaarheid staat aangegeven tot april.

Nu ben ik van de voorzichtige en ga ik die dus echt na volgende maand weggooien, want op krijg ik hem niet. Maar mijn lieve meedenkende echtgenoot opperde dat ik van die mix toch nu t/m maart nog wel kapsels kan bakken, die kan invriezen en die dan na maart (uiterlijk 3 maanden erna) nog zou moeten kunnen gebruiken.

Het lijkt logisch wat íe zegt, maar ik twijfel, want wil geen onnodige risico's nemen. Voel me reuze stom  :D  :o , want heb het gevoel dat ik het antwoord zou moeten weten, maar da's dus niet zo.
Hebben jullie enig idee of ik inderdaad op die manier mijn mix nog kan gebruiken?

2

Re: Suffe blonde vraag over houdbaarheid biscuitmix

als er op staat dat die tot april houdbaar is kun je er tm dan gewoon gebruik van maken hoor. een houdbaarheidsdatum heeft vaak nog veel speling, waarschijnlijk ik die pas ver na april niet goed meer.

Ik zou het dus zeker niet voor april weggooien, das echt zonde!

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

3

ik zou het niet weggooien, maar als je vindt dat je de houdbaarheid aan wilt houden zou ik zeggen, voor april alle mix op bakken. na het bakken begint een nieuwe houdbaarheid namelijk die van het biscuit in de vriezer. Weet even niet hoelang, maar goed luchtdicht verpakt en goed onder nul kan ie zeker wel 3 maanden in vriezer lijkt mij.

4

Natuurlijk ga ik mijn mix niet voor april weggooien, maar ik heb voor de aankomende maand weinig taarten in de planning staan, dus ik ga zeker overhouden. in de maand april zelf gaat er wel weer wat gebakken worden, dus mijn idee was om binnenkort van de mix die kapsel vast te bakken en in te vriezen.

Maar ik begrijp van Olga dat dat zou moeten kunnen. Dank voor de reacties!