1

Onderwerp: CC recept nigella te zoet :(

Ik vind het ccrecept van nigella te zoet, ook moet ik het af gaan werken met een dekseltje van marsepein.
Nu heb ik hier gelezen dat er weleens gewone cakemix van koopmans word gebruikt, werkt dat echt inderdaad goed?
Word het dan niet zo'n zware hap en is het ook niet zo zoet???
Alvast bedankt, Carola

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

2

Re: CC recept nigella te zoet :(

Zoet vind ik wel meevallen. Ik ben nl. een zoetekauw  :lol: . Maar het is wel een stevig cc en ga volgende keer de Homemade mix gebruiken om te kijken wat nu het verschil is.

3

En ik vraag me ook af ofdat er na het bakken van een cc een nieuw papiertje bij omgaat want bij sommige cc is het papiertje spierwit terwijl ze bij mij een beetje vettig lijken  :(

groetjes

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

4

Ik ben de enige hier denk ik, maar ik vind de cakejes van Nigella's wonderrecept helemaal niet zo vreselijk lekker. En ze worden bij mij nooit mooi glad aan de bovenkant (ondanks dat ik er na het bakken nog een plaat opleg en ze zo plat maak), het blijft een hobbelige structuur.

Dus ja, ik gebruik inderdaad Homemade of die van AH eigen merk. En ik heb gehoord dat de cc-mix van de webshop ook erg lekker schijnt te zijn.

Dat van die witte cc-cups weet ik ook niet. Bij mij nemen de vormpjes ook altijd zo'n beetje de kleur van de cc aan.

5

Ik heb een tijdje geleden in een oud forum gelezen dat er toch best wel veel zijn die de cc's van Nigella niet lekker vinden. Een bonk vet wordt er gezegd. En zo 'massief'. Mijn cc's zijn wel vlak aan de bovenkant, gewoon niet te veel in doen. De papiertjes blijven nooit zo wit. Er trekt altijd wel vet in. Ik heb ook papiertjes met een print erin. Die is na het bakken eigenlijk niet meer te zien  :s

6

Ik maak CC ook regelmatig met de mix van Koopmans of Honig, werkt prima!
Ik vind de CC dan inderdaad niet zo stevig.

en dat het witte papiertje ''vettig'' uit ziet, kan het niet te maken hebben met de dikte van het papiertje?

je kan ook de hoeveelheid boter verminderen bv 100 gr nemen ipv 125 gr. Doe ik ook, minder vet en ik vind ze  :9

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

8

Doe je dan nog van een ander ingrediënt iets extra, of gewoon alleen minder boter?