1

Onderwerp: HELP HELP Choclade smelt!!!!!!

Mijn dochter gaat 11 april de communie doen en nu wilde ik zelf de bedankjes maken.roze en bruine hartjes chocolade.
nu heb ik de roze van wilton calletsgedaan en de chocolade van de aldi chocolade.Nu wilde ik ze in een zakje doen en nu word de aldi heel zacht/smelt en de roze van de wilton niet.Weet iemand hoe dit kan en wil me tips geven.Ik weet het even niet meer.
Alvast heel erg bedankt!
groetjes monique

2

Re: HELP HELP Choclade smelt!!!!!!

nu heb ik een tijdje de roze uit de koelkast en die word ook zacht :mad:
wie help me!!!! :o

De show-off rubriek zijn om je creaties te showen...

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4 Laatst bewerkt door moon1976 (22-02-2010 22:03)

sorry tirza
:o  weet niemand hoe dit komt?
jammer

5

te warm? heb nog nooit gebruikt! succes.

6

Je hoort voor een goede hardheid / bite de chocolade vooraf te tempereren. Als je dit niet doet heb je kans dat het meteen gaat smelten. Daarnaast zou ik ook goede kwaliteit chocolade nemen, en niet een huismerkreep of in dit geval van de aldi. Cacaoboter is het duurste bestanddeel uit chocolade, en vaak word dit in de goedkopere repen vervangen door een poeder wat er op lijkt qua smaak, maar qua verwerken werkt dat niet. Het kan ook zijn dat je de chocolade te warm hebt gemaakt, nooit hoger dan 45 graden smelten.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

7

ik heb hem ai bain marie laten smelten.dus gekookt water in een bakje en daarin een schaaltje met de chocolade.
Dat is toch goed

8

moon1976 schreef:

ik heb hem ai bain marie laten smelten.dus gekookt water in een bakje en daarin een schaaltje met de chocolade.
Dat is toch goed

Op zich is au bain marie smelten wel goed, maar je hebt niks met de kristallen gedaan, dus het tempereren. Het is een moeilijk proces om zo even uit te leggen, maar als je kijkt op mijn website onder productinfo staat daar stapje voor stapje uitgelegd hoe het werkt. Succes!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook