1

Onderwerp: Voor alle beginners!

Voor alle beginners en voor iedereen die eens even lekker wil lachen. Dit is een programma waarbij taarten worden gemaakt en gedecoreerd.
Er is een 'prof' die het voor doet en een hobby club die het na doet. En dat levert wel eens leuke dingen op waar we allemaal wel eens mee worstelen (denk ik).
Dit is de link
http://elearning.teleac.nl/course/view.php?id=3

Er komen dingen in voor als:
Bescuit maken
Marsepein rollen
Marsepein kleuren
Bekleden
Decoreren
En heel veel handige materialen met de uitleg hoe ze gebruikt worden.

Succes er allemaal mee!

2

Re: Voor alle beginners!

Is hier al uitgebreid over geschreven toen het programma te zien was op tv  ;)

3

Petr@ schreef:

Is hier al uitgebreid over geschreven toen het programma te zien was op tv  ;)

Dat dacht ik al wel ;) maar het is nu in herhaling en in de tussentijd zijn er veel nieuwe taartenbakkers en baksters bijgekomen denk ik. Dus ik denk zet hem er nog een keer op ;)

4

:shh: Ik zeg bijna (dus gewoon niet lezen  O-)  ) je kunt beter how-to's op youtube bekijken :) Ik zat na 1 minuut al met krommende tenen toen ze d'r marsepein aan de bovenkant met poedersuiker insmeerde  :/

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5 Laatst bewerkt door RedRose18 (23-02-2010 16:37)

was dat ook niet degene die afsmeert met slagroom?
en hele taart nat maakt om poedersuiker vlekken weg te krijgen?

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

6

RedRose18 schreef:

was dat ook niet degene die afsmeert met slagroom?
en hele taart nat maakt om poedersuiker vlekken weg te krijgen?

Ja haha, ik zeg niet voor niks lachen ;) En die hoeveelheid poedersuiker op de marsepein..

Maar het gaat om het globale.. ik denk dat het voor sommige mensen wel wat dingen duidelijk maakt, maar ik kan het mis hebben..

7

ja dat denk ik ook wel
maar goed, dat wat je daar leert, leer je ook hier op het forum
ik heb eerst het complete forum door gespit zo ongeveer, howto's gelezen en youtube bij langs geweest
en daarna zag ik dat.... tsja....
zat echt te kijken van: huh.... dat mag toch niet, dat doe je toch anders? doe ik het verkeerd? forum er weer bij... ;)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

8

RedRose18 schreef:

ja dat denk ik ook wel
maar goed, dat wat je daar leert, leer je ook hier op het forum
ik heb eerst het complete forum door gespit zo ongeveer, howto's gelezen en youtube bij langs geweest
en daarna zag ik dat.... tsja....
zat echt te kijken van: huh.... dat mag toch niet, dat doe je toch anders? doe ik het verkeerd? forum er weer bij... ;)

Ik heb het precies zo gedaan, FAQ gelezen, vragen hier opgezocht. En pas vandaag kwam ik daar tegen, en ik zat ook continu commentaar te geven op wat ze deed, omdat ik het hier anders gelezen had.

Maar goed, bij haar werkte het allemaal wel aardig.. Alleen die stapeltaart die scheef stond, zegt ze zoiets dan wordt het wat levendiger, ik vind het gewoon slordig... Maar ja ;) Ieder zijn ding