1

Onderwerp: fondant is te plakkerig?

ben vanmiddag naar een bakkerswinkeltje geweest en heb eindelijk fondant gevonden. Maar nu lijkt hij zo lopend. Die mevrouw schepte hem ook gewoon over van een emmertje naar een kleiner potje.
Heb ik dan toch de verkeerde?
Wil vrijdag mijn eerste taart maken... Heb het nu beloofd...

2

Re: fondant is te plakkerig?

Is het geen fondantglazuur?

3

ik hoop van niet! ik vroeg suikerpasta, en heb dit mee gekregen... Maar heb vanavond geen tijd om te testen... Oh help, dan heb ik een probleem!!

4

het is wel niet lopend, lopend... Of is die glazuur ook nog vrij stevig om te smeren?

ja de glazuur is stevig, de fondant is meer klei achtig, wel ietsie zachter maar loopt niet

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

en ik kan de glazuur zeker niet meer omvormen naar rolfondant? :o

je kunt het proberen door poedersuiker erdoor te kneden, maar weet niet of het gaat werken, maja je hebt het nu toch in huis dus allicht kun je het met een klein stukje proberen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

saartje79 schreef:

ben vanmiddag naar een bakkerswinkeltje geweest en heb eindelijk fondant gevonden. Maar nu lijkt hij zo lopend. Die mevrouw schepte hem ook gewoon over van een emmertje naar een kleiner potje.
Heb ik dan toch de verkeerde?
Wil vrijdag mijn eerste taart maken... Heb het nu beloofd...

Yep.. klinkt als schenk-fondant :)

Les 1 .. beloof nooit iemand je eerste taartje   :nooo  Maak je eerste taartjes lekker voor jezelf.. dan zit er ook geen druk achter wat je nog zenuwachtiger maakt  :lol:

Is het nog gelukt om er rolfondant van te maken?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

vrijdag verjaart mijn dochter, dus had alles nog eens bovengehaald, want donderdag moet ze een eerste taartje mee naar de onthaalmoeder. Was dus al wat rolfondant aan het kleuren, en heb dan nog even de andere fondant genomen. Eerst wat bloemsuiker erdoor en dan wat kleurstof. En het is doenbaar, maar ik denk niet echt om mee te draperen. Ik durf er wel nog kleine blaadjes ofzo mee te maken. Zal morgen zien of ik het effectief gebruik.
Mijn man verjaart het einde van de maand, en dacht een duvel-bierdop te maken, misschien dat ik het rond de taart smeer, gewoon in het wit, als basis...