1

Onderwerp: wie kan mij helpen aan de gouden tip ?

wie heeft er de gouden tip ?

Oh ik heb er ff zo de balen van he !
Ik maak het kapsel altijd zelf maar ik krijg hem maar niet goed hoog ! erger nog hij zakt steeds in  Heb al vanalles geprobeerd eitjes voor verwarmen en dan kloppen , in een bak met warm water kloppen , nog langer laten kloppen (20min ) , bakpoeder toevoegen , temp van de oven oplaten lopen , in een andere bak kloppen niets lijkt te helpen !
Natuurlijk kan ik wel een kant en klaar mix kopen/bestellen maar zo moet het toch ook lukken denk ik dan ? wat doe ik in godsnaam verkeerd ?

liefs maika

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt !

2

Re: wie kan mij helpen aan de gouden tip ?

Sorry, ik heb geen idee, ik gebruik altijd de mix van de webshop en die werkt perfect!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

3

schep je de gezeefde bloem met bakpoeder erdoor of roer je het. Je moet het nl scheppen

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4

hier precies hetzelfde, heb vanochtend alle oude topics over ingezakte taarten gelezen.... ik heb nu weer 1 in de oven, maar dan op 150gr ipv 175... ben benieuwd!

Groetjes, Dorothea.

5

Heidimaris schreef:

schep je de gezeefde bloem met bakpoeder erdoor of roer je het. Je moet het nl scheppen

Ik schep het  :D

6 Laatst bewerkt door kokkie (23-02-2010 13:35)

Dit is het recept wat ik altijd met succes gebruik:
1 ei - 25 g suiker - 15 g zelfrijzend bakmeel - 10 g maizena

Voor een vorm van 26 rond maak ik dan een beslag van 8 eieren in bovengenoemde verhoudingen.

Ik verwarm idd m'n eieren, klop 10 minuten, schep het gezeefde meel erdoorheen en bak de biscuit in een voorverwarmde oven; 40 minuten op 140 graden, 10 minuten op 150, 10 minuten op 160.
Na de baktijd 10 minuten in de oven laten staan, daarna nog een half uur omgekeerd op een rooster met het bakpapier er nog omheen.
Ik weet dat dit allemaal anders is als de meesten hier doen (baktijd, afkoelen, enz.) maar zo lukt het bij mij altijd.

Weet niet of jouw beslag veel afwijkt van mijn recept?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

ik heb het zelf ook gehad dat mijn taarten niet hoog werden en dat lag aan mijn oude bakblik......

8

ik gebruik gewone mail en maar 5gr maizena op 1 ei.

Ook kan ik niet zo oplopend bakken, ik kan kiezen uit 125, 150 en 175 gr. Net een plak bijgebakken voor de ingezakte taart van vanochtend en die heb ik op 150 en 175 gebakken; hij is helemaal super geworden; ik zal dat vrijdag ook nog een keer toepassen voor de 26cm die ik dan moet bakken en ik hoop dan mijn goede instellingen gevonden te hebben.

Groetjes, Dorothea.

9

hoi dot,

ik heb vandaag ook wat nieuws geprobeerd want ik had dus ook.

Heb nu 6 eieren, 150 gr zelfrijzendbakmeel, 180 gr suiker, en 30 gr maizena.

en de oven op 160 hetelucht, en de laatste 10 min 15 bijelkaar 35 min in oven.

suc6

gr laura

10

kokkie schreef:

Dit is het recept wat ik altijd met succes gebruik:
1 ei - 25 g suiker - 15 g zelfrijzend bakmeel - 10 g maizena

Voor een vorm van 26 rond maak ik dan een beslag van 8 eieren in bovengenoemde verhoudingen.

Ik verwarm idd m'n eieren, klop 10 minuten, schep het gezeefde meel erdoorheen en bak de biscuit in een voorverwarmde oven; 40 minuten op 140 graden, 10 minuten op 150, 10 minuten op 160.
Na de baktijd 10 minuten in de oven laten staan, daarna nog een half uur omgekeerd op een rooster met het bakpapier er nog omheen.
Ik weet dat dit allemaal anders is als de meesten hier doen (baktijd, afkoelen, enz.) maar zo lukt het bij mij altijd.

Weet niet of jouw beslag veel afwijkt van mijn recept?

Dit ga ik dadelijk proberen  :thumb:  ( ik bak het biscuit recept van hier )

Ik ben nu wat andere recepten aan het proberen oa uit oude kookboeken van me moeder maar tis het alle maal net niet .

11

monique2510 schreef:

ik heb het zelf ook gehad dat mijn taarten niet hoog werden en dat lag aan mijn oude bakblik......

kijk aan heb ik weer wat geleerd want wist dus echt niet dat dat kon he ! hoe oud is oud dan ?

~~~~~~~~~~~~~

@ laura 75
is het gelukt met je nieuwe recept ? ben eingelijk wel benieuwd :D

12 Laatst bewerkt door monique2510 (23-02-2010 19:33)

maika schreef:
monique2510 schreef:

kijk aan heb ik weer wat geleerd want wist dus echt niet dat dat kon he ! hoe oud is oud dan ?

~~~~~~~~~~~~~

@ laura 75
is het gelukt met je nieuwe recept ? ben eingelijk wel benieuwd :D

tsja hoe oud , weet ik niet eigenlijk een paar jaar, ik wist ook niet dat dat kon maar ik had een nieuwe kleine bakvorm en daarin werden mijn kapsels wel mooi hoog , als ik mijn grotere maar oude bakvorm bakte werden ze niet hoog , wat ik ook probeerde ik heb toen de vraag hier op het forum gezet en kreeg toen de tip dat het aan de bakvorm kon liggen , ben meteen een nieuwe gaan kopen en jawel het kapsel werd meteen hoog, niet te geloven mischien maar toch echt waar!

13

Ik gebruik het biscuitrecept van Witje: die is heerlijk!
Biscuit is nooit echt goed gebakken hier, maar dat ligt aan onze oven, als ik bij een vriendin biscuit bak, lukt hij altijd perfect.
Succes!