1 Laatst bewerkt door eiland (23-02-2010 01:06)

Onderwerp: Texture matten

Sinds een tijdje heb ik deze texturemat:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/43-4709.jpg
Met deze gaat het prima..

Maar nu vandaag probeerde in voor het eerst mijn nieuwe, namelijk deze:
http://www.maakjetaart.nl/osCommerce/images/flower%20fun.jpg
En het lukt me gewoon niet om deze mat goed te gebruiken..
Ik krijg de motief er niet gelijkmatig in, en hij was telkens verschoven...

Ik leg de mat op de fondant en strijk met de roller van het midden naar buiten..

Waar kan het aan liggen dat het met de ene wel lukt en met de andere niet?

2

Re: Texture matten

Wat misschien helpt is om eerst voorzichtig met je handen het relief erin te drukken en pas daarna met de roller erover heen. Ik zorg altijd dat de bovenkant van mijn uitgerolde lap fondant een beetje droger is en dan leg ik de lap met de droge zijde op de textuur mat, dan blijft hij zeker niet aan de lap plakken (dat is zooooo latig ;) )
Dan druk ik dus eerst met mijn handen op de fondant, dan kan de fondant niet meer verschuiven. Doordat hij wat droger is en niet aan de lap blijft plakken, gaat hij verschuiven. Dus daarom druk ik hem wat aan met mijn handen en daarna met de roller er zachtjes overheen.
Misschien helpt het?
Veel succes!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

3

Ik weet het ook niet maar op you-tube staat een filmpje van Kwebbeltje en zij legt het heel goed uit.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

Milouk schreef:

Wat misschien helpt is om eerst voorzichtig met je handen het relief erin te drukken en pas daarna met de roller erover heen. Ik zorg altijd dat de bovenkant van mijn uitgerolde lap fondant een beetje droger is en dan leg ik de lap met de droge zijde op de textuur mat, dan blijft hij zeker niet aan de lap plakken (dat is zooooo latig ;) )
Dan druk ik dus eerst met mijn handen op de fondant, dan kan de fondant niet meer verschuiven. Doordat hij wat droger is en niet aan de lap blijft plakken, gaat hij verschuiven. Dus daarom druk ik hem wat aan met mijn handen en daarna met de roller er zachtjes overheen.
Misschien helpt het?
Veel succes!

Ik leg niet de fondant op de mat, maar de mat op de fondant

5

misty schreef:

Ik weet het ook niet maar op you-tube staat een filmpje van Kwebbeltje en zij legt het heel goed uit.

Ja dat filmpje heb ik gezien en zo heb ik het ook gedaan...

6

Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde mat. Heb hem pas 1 keer gebruikt en kan ook wel wat tips gebruiken. dus lees even mee  ;)

7

eiland schreef:
misty schreef:

ik heb deze mat ook en doe het zoals kwebbeltje het voordoet , dan gaat het goed :D

8

monique2510 schreef:
eiland schreef:
misty schreef:

ik heb deze mat ook en doe het zoals kwebbeltje het voordoet , dan gaat het goed :D

Filmpje eindelijk gevonden  :D.
En ja...ziet er heel logisch uit. Dan kan het volgens mij niet misgaan. ga het volgende keer ook zo proberen.

9

Hmmm mischien heb ik dan toch een ander filmpje gezien als dat jullie bedoelen?
Heeft iemand de link voor me?

Ik vind het alleen zo vreemd dat ik met de swirl geen probleem heb, maar met deze wel terwijl het voor de rest de zelfde mat is..

10

eiland schreef:

Hmmm mischien heb ik dan toch een ander filmpje gezien als dat jullie bedoelen?
Heeft iemand de link voor me?

.

http://www.youtube.com/watch?v=Z5jekiCt … re=channel

11

Dankjewel!! Nee ik had toch een ander fimlmpje gezien....
Ik ga het zo proberen! Bedabkt voor de tip!

12

ik leg mat (hoewel niet deze) op marsepein en dan met de smoother het patroon er in wrijven.

13

Olga'74 schreef:

ik leg mat (hoewel niet deze) op marsepein en dan met de smoother het patroon er in wrijven.

HEEE dat is een goed idee!!!!
Dankjewel!! Dat ga ik proberen!! :D