1

Onderwerp: Cornflakes bonbons

Recept Cornflakes bonbons/koekjes
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETZVFDNA.jpg

Super simpel maar ooooo zo lekker! :9

Ingredienten:

• Chocolade
    (naar keuze, kan met noten, met crispy, wit, puur, melk, met rozijnen etc etc)!

• Cornflakes

• (Room) Boter

Chocolade smelten in een pan op het vuur met de boter erbij.
Hoeveelheid boter en cornflakes doe ik meestal op gevoel. Bij een grote reep gebruik ik ongeveer 60 gram boter, de helft van een klein pakje. Als de chocolade gesmolten is pan van het vuur halen en een paar handjes cornflakes toevoegen. Dit met een lepel 'stampen' tot de cornflakes kleiner word en totaal bedekt is met chocolade. Dan papieren bonbonvormpjes of cupcake papiertjes vullen of bergjes maken op een met bakpapier beklede bakplaat en een uurtje in de koelkast.

Heel veel te varieren en altijd lekker! :P

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!

2

Re: Cornflakes bonbons

ziet er heerlijk uit. ik maak deze ook al een tijdje en zijn altijd een hit bij familie en vrienden. wat ik ook toevoeg (ook op gevoel) is kokosrasp, gehakte noten bijv. walnoten, pistachenoten en soms een aroma bijv. rum, vanille of zelfs kokos aroma. je kan het zo gek maken als je wilt. en idd de belangrijkste is dat de mix totaal is bedekt met chocolade maar dat er niet veel vloeibare chocolade over is anders blijft het aan je vormpje plakken.

veel suc6

gr's

Hiba

3

heb je de gewone cornflakes of de gesuikerde?

4

ik weet dat je het aan NeejDeen vraagt maar ik vertel het toch (omdat ik zelf wel online ben ;) )

gewoon cornflakes als je gesuikerde wil gebruiken gebruik dan wel pure chocolade anders is het wel heeeel zooooet ;)

gr's

Hiba