1

Onderwerp: Mijn letters lukken niet

Ik heb een vraagje. Ik heb hier de Tappits Alphabet & Numbers Set Upper Case. Die heb ik nou al een paar keer proberen te gebruiken alleen lukt het niet.

Ik rol de fondant redelijk dun uit dan druk ik de letter erin, beetje heen en weer gaan en dan wil ik hem eruit halen. Maar of hij blijft erin zitten en ik krijg em er niet netjes uit, of als ik hem er schuin af haal zitten er veel lelijke plekjes aan. Krijg het niet mooi strak.

Iemand goede tips? Ik denk dat het ook beter werkt met icing?

Alvast bedankt!

2

Re: Mijn letters lukken niet

Je uitgerolde fondant 10 minuutjes laten drogen voor je de tappit erin drukt. Evt. ook nog wat crisco er lichtjes op smeren.
Dan tik je ze er zo uit.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Marianne schreef:

Je uitgerolde fondant 10 minuutjes laten drogen voor je de tappit erin drukt. Evt. ook nog wat crisco er lichtjes op smeren.
Dan tik je ze er zo uit.

Drogen! Dat zal het inderdaad wel zijn. Het er (soortgelijk) crisco erop gedaan. Maar heb het fondant ook best lang gekneed en werd ook lekker warm, dus dan plakt het erger denk ik.

Bedankt voor de tip!

4

Wat bij mij ook altijd goed helpt, is om een stukje huishoudfolie er tussen te leggen. Het fondant blijft zo niet in de letters zitten. Veel succes iig!

Groetjes, Marjan

5

mlinden schreef:

Wat bij mij ook altijd goed helpt, is om een stukje huishoudfolie er tussen te leggen. Het fondant blijft zo niet in de letters zitten. Veel succes iig!

Ooh ja, kan ik ook wel eens proberen ja. Bedankt!

6

Ik gebruik tylose in mijn fondant, rol een dunne sliert uit. Snij daar rechthoekjes uit groter dan de letter. Dan druk ik mijn letter er in. Niet schuiven of iets dergelijks. Tappit eraf halen en dan als het goed is, ligt je letter nog op je blad. Rondom de fondant voorzichtig weghalen en de eventuele rafeltjes weghalen met een mesje of sateprikkertje en dan nog even laten liggen, zodat ze niet vervormen.

7

Ik smeer meestal tegen het plakken een klein beetje poedersuiker over mijn dun uitgerolde fondant. Dat maakt de bovenkant een beetje 'droog' en daardoor blijft het minder snel plakken.

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

8

Poezzie schreef:

Ik smeer meestal tegen het plakken een klein beetje poedersuiker over mijn dun uitgerolde fondant. Dat maakt de bovenkant een beetje 'droog' en daardoor blijft het minder snel plakken.

hmm toch wel tricky om het zo te doen.. je kleur wordt toch altijd aangetast door de poedersuiker, mits je witte letters wilt.

Zoals Marianne uitlegt.. wellicht beetje tylose erdoor... mooi dun uitrollen.. even laten liggen om aan te drogen. Zorg dat er wel wat poedersuiker onder je fondant ligt. Tappit er goed indrukken en heen en weer schuiven. Tappit optillen en met je vinger lichtjes langs de randjes. Dan heb je geen rafeltjes meer.
En dan op tafel tikken.. ze floepen d'r zo uit! Heb het 1 x met huishoudfolie geprobeerd.. maar dan worden ze lang zo strak niet.

Hier nog een andere wijze.. iets meer werk.. vooral om het daarna van het bord te krijgen :)

http://www.youtube.com/watch?v=IfuxL2PqoVA

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Hier nog een andere wijze.. iets meer werk.. vooral om het daarna van het bord te krijgen :)

Maar hoe doe jij het dan?Ik heb ze op een snijplank liggen.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!