1

Onderwerp: Hoe kan dit?

Hoi.

Ik ben hier nieuw, daarnet ben ik voor het eerst een taart gaan bakken. Van bescuit. Ik heb alles gedaan zoals het hier op de site staat.
Maar nu komt ie uit de oven, en hij is helemaal niet gaan rijzen zeg maar, en hij is maar 5 cm dik. Hoe kan dit?

Bedankt alvast.

-

2

Re: Hoe kan dit?

Hoi Suzanne,

Balen dat het niet gelukt is. Er kunnen zoveel dingen toch niet goed gegaan zijn

- te kort gemixt
- te koude eieren
- temperatuur van je oven niet goed.

Probeer de zoekfunctie hierboven eens en je kan er veel over lezen.

Succes.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

jolanda71 schreef:

Hoi Suzanne,

Balen dat het niet gelukt is. Er kunnen zoveel dingen toch niet goed gegaan zijn

- te kort gemixt
- te koude eieren
- temperatuur van je oven niet goed.

Probeer de zoekfunctie hierboven eens en je kan er veel over lezen.

Succes.

Bedankt. Ik heb ongeveer 20 minuten geklopt, en de kom ik kokend water gezet.  =) Alleen de temp. van de oven kon niet op 185 dus heb ik hem op 200 gezet. en dan gewoon wat eerder kijken.

-

4

Ik weet niet of er baksters zijn die zo hoog bakken. Ik bak altijd op 160 graden in de heteluchtoven dus dat is gelijk aan 180 gewone oven.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

20 minuten geklopt??? met de hand of met een mixer?? er bestaat namelijk ook zoiets als te lang mixen, dus ook niet langer dan 10minuten, maar ook niet korter :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

ik bak ook het biscuitrecept hier van de site en klop altijd 15min. maar ik denk wel, dat je je oven te heet had staan....

Groetjes, Dorothea.

7

Hoi,

Had hetzelfde probleem als jij!
2 mislukte kapsels verder, heb ik hulp ingeroepen...
Bleek dat mijn mixer te weinig power heeft. Ik heb wel 15 min. gemixt en het bleef lichtgeel en vloeibaar. Nu dus de mixer geleend van vriendin (en medeforumlid :Y ) en nu ging het prima!!!
3 eieren
90 gr. suiker
75 gr. meel
15 gr. maizena
en snufje zout
eieren 5 min. in echt heet water leggen zodat ze onder liggen.
Iets langer dan 10 min. mixen en het werd wit met bijna pieken. Daarna meel er gezeefd in gedeeltes aan toegevoegd.
In bakblik gedaan 15 cm en 10 cm hoog. (PMEblik) was iets over de helft gevuld. En ingevet met Crisco.
Daarna 35 min. op 160 graden (heb een combi-oven)Na 30 min was het nog iets te zacht.
Prima gelukt!
Direct uit het bakblik gestort op rooster, moest iets het bakblik bekloppen, daarna kwam het er zo uit.
Ik zo blij! Nu staat het kapsel super netjes, recht en strak te pronken op het aanrecht :Y  :Y  :Y  :Y  :) heel blij!
Het lag dus voornamelijk aan de mixer :think:

Heel veel succes! Blijven proberen