1 Laatst bewerkt door noorya119 (22-02-2010 14:51)

Onderwerp: welke vulling is best als de taart met marsepein wordt bekleed?

hey,

Ik heb in verschillende forums gelezen dat marsepein en slagroom vulling niet goed samen werken. Dus een vraag aan de professional bakkers:

Welke vulling is best als ik de taart met marsepein gaan bekleden?

ook: (fresh fruit usually turns runny and if the water reacts with the  marsepein then the cake will turn out to be a chaos) Dit heb ik ook gelezen.

Mijn plan is om 6uur donderdag avond te beginnen met de bekleden en decoren van de taarten (3 taarten). Dus been ik klaar om 6 uur s'ochtends (vrijdag). Dus de stapeltaart wordt gestuurd naar de client om 11 uur s'ochtends.

Wat zijn julie advies? Plz share some useful tips:)

Hopelijk krijg ik snelle reacties van de leden van de forum:) :)

tnx,

Nori

2

Re: welke vulling is best als de taart met marsepein wordt bekleed?

Vullen kun je de taart met alles. Het gaat meer om het afsmeren denk ik wat bedoelt wordt. Dat kan met botercreme 1:1 (zie recepten) of bijv. met gezeefde jam.

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

hey,

Vullen kun je de taart met alles. Het gaat meer om het afsmeren denk ik wat bedoelt wordt. Dat kan met botercreme 1:1 (zie recepten) of bijv. met gezeefde jam.

hmm ja dat weet ik al :) Maar wat ik bedoel is de vulling. Misschen iemand met tips:)

en andere vraag:

ik ga een stapeltaart maken dus zijn de maten 28-24-20 geschikt voor een stapeltaart of niet?

tnx,

Nori

4

Als je een zogenaamd "dijkje" van botercrème op de rand van je taart spuit kan de vulling niet in contact komen met je marsepein. Op Felicitaartjes (bij de how to) kun je zien hoe je dat doet.

De maten om te stapelen die noemt kan wel, maar je hebt dan wel echt een minimaal verschil tussen de taarten. Een wat groter verschil is wel mooier.

5

Ik vul mijn taarten, bekleed met marsepein, gewoon met slagroom. Soms icm met vlaaivulling/jam. Maar ik spuit wel altijd een dijkje van bc 1:1. Vind ik ook mooier. Ik vul ook met bc van mix, die is lekkerder en luchtiger dan de 1:1.