1

Onderwerp: clickstixs

Van het weekend voor het eerst mijn clickstixs uitgeprobeerd maar wat een drama. Mijn fondant blijft erin zitten en ik krijg er geen fatsoenlijke letter uit. Doe ik iets verkeerd. Moet het met marsepein ipv fondant. Of moet ik wachten tot de fondant wat uitgehard is?
Op de webshop reviews lees ik dat iedereen het geweldig vind dus ik weet zeker dat ik het niet goed doe. Maar wat???

2

Re: clickstixs

fondant met een beetje thylose dun uitrollen en dan laten opdrogen dan pas uitdrukken en dan er uit tikken.(Laten schieten tegen de rand van je tafel of met de top op je werkblad.)
zijn toch het zelfde als de tappits?
of zag ik dit verkeerd?

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Het wordt bij mij een drama als de fondant te zacht is en vooral het uitdrukken van de eerste lekkers aan de randjes werkt niet goed.

Ik moet zeggen dat ik het uitdruk systeem niet gebruik. Ik gebruik ze net als 'gewone' tappits. Wat tylose door de fondant, dun uitrollen, even laten liggen, uitdrukken en eruit tikken tegen de rand van het aanrecht.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

emmy635 schreef:

fondant met een beetje thylose dun uitrollen en dan laten opdrogen dan pas uitdrukken en dan er uit tikken.(Laten schieten tegen de rand van je tafel of met de top op je werkblad.)
zijn toch het zelfde als de tappits?
of zag ik dit verkeerd?

Nee Clikstix hebben een uitdruk systeem waardoor je de letters niet meer uit de vorm hoeft te tikken.

Maar heb je de clikstix wel ingesmeerd met wat crisco? Volgens mij gaan ze er dan makkelijker uit en blijft het fondant niet aan de clickstix plakken..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Nee, crisco heb ik niet gebruikt. Die tappits had ik eerst maar dat vond ik ook waardeloos. Dus dacht dat dit het ei van columbus was :D . Ik ga het dus maar gewoon proberen met crisco en dan wat tylose door de fondant. En anders maak ik gewoon nooit meer een taart met letters :s .

Fondant goed uitrollen.. dan
laat ik het fondant ietsie harder worden.. (als je de bloemetjes niet buigt in een vorm is er geen thylose nodig.)

de clixstik aandrukken op je uitgerolde fondant.. beetje heen en weer schuiven over je ingevette crisco werkblad... en dan klik je ze er zo uit.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

7

Patricia0255 schreef:

laat ik het fondant ietsie harder worden.. (als je de bloemetjes niet buigt in een vorm is er geen thylose nodig.)

de clixstik aandrukken op je uitgerolde fondant.. beetje heen en weer schuiven over je ingevette crisco werkblad... en dan klik je ze er zo uit.

Zo gebruik is ze ook. Zelfs met marsepein lukt het probleemloos.
Ik smeer alleen wel vaak een klein beetje crisco over mijn fondant of marsepein en dan heen en weer schuiven en voila.

Groetjes Gerlinde

8

Patricia0255 schreef:

Met crisco eronder kan ik niet meer schuiven.. beetje poedersuiker?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Ik vind ze prima werken! fondant met tylose, heel dun uitrollen, eventjes wachten en je clickt ze er zo uit.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Ik ben een groot fan hoor van de clikstix.
Gebruik geen tylose of wat dan ook. Gewoon uitrollen, als het fondant is dan laat ik het even wat harden; bij marsepein gebruik ik het meteen. Clikstix erop, even wat wrijven, en vaak blijft de letter al op tafel achter. Helemaal geen problemen met ze. Voor mij is het idd het ei van columbus.