1

Onderwerp: cupcakes van biscuitdeeg

Over 3 weken wordt mijn dochtertje vier jaar en ze heeft bedacht dat iedereen een eigen taartje krijgt. Nu heb ik dus besloten dat het voor de volwassenen een slagroomtaart wordt, maar voor de kindjes die komen wil ik dus kleine taartjes maken. Zo groot als cupcakes. Kan dat van biscuitdeeg? Hoe lang moeten ze dan bakken en op welke temperatuur?

2

Re: cupcakes van biscuitdeeg

Ik heb het nog nooit gedaan, maar heb wel op het forum (weet niet meer waar) gelezen dat dit niet zo goed gaat. Kun je beter gewoon cakemix, van bv Homemade, kopen en daar cc's van maken.

3

Inderdaad gewoon cakejes bakken en eventueel vullen of bekleden met marsepein/fondant. Ik gebruik de cupcakemix uit de webshop. Gaat perfect. Cupcakes van kapseldeeg is echt een drama

4

Het lijkt me ook niet zo lekker, of je moet ze flink vullen. Biscuitdeeg smaakt zonder vullingen volgens mij al gauw nogal droog.

Homemade cakemix werkt ook prima en smaakt goed.

5

Je krijgt een soort eierkoeken, maar dan droog. ik heb wel eens restjes bisquitdeeg gebakken in kleine vormpjes, niet eens cc's. het wordt idd gauw droog en je moet erg veel vulling erbij doen om er nog iets van te maken.
Ik zou idd of gewoon cakedeeg gebruiken of cc´s maken. Net zo snel, veeeeeel lekkerder :Y

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

6

Nou, da's in ieder geval duidelijk! Het wordt gewoon cake dus.
Nu nog denken over een lekkere vulling.

Bedankt voor de reacties.

7

Ik doe dus wel restjes van biscuitdeeg in cc. Wel doe ik er kleine stukjes appel en rozijntjes bij. Ze zijn niet droog (bakken wel heel kort) en dochterlief is er gek van. De laatste keer had ze er van mij 2 mogen eten dan terwijl ik werken was bij de papa 2 en terwijl hij even naar de winkel was bij oma nog eens 2  :lol:

groetjes Carla

8 Laatst bewerkt door Miss Pebble (05-03-2010 00:08)

Nou, ik vind het dus geen probleem! Je moet ze gewoon niet te lang bakken.... En voor het vullen maak ik dan geen gaatje maar ik spuit de vulling rechtstreeks in de cakejes. Gaat prima hoor!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

hoe lang of kort is het bakken  dan???
wilde het ook eens proberen...

10 Laatst bewerkt door Miss Pebble (05-03-2010 00:09)

10 tot 15 minuten op 160?
Ik let nooit zo op de klok.... werk meer op gevoel - en da's lastig als je het andere mensen wil uitleggen  ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

11

Kun je niet een biscuit bakken in een vierkante vorm en daar kleine blokjes van snijden voor petit fours?

Groetjes Gerien

12

Grietje dat kan heel goed.

13

grietje schreef:

Kun je niet een biscuit bakken in een vierkante vorm en daar kleine blokjes van snijden voor petit fours?

Je kunt ook rondjes uitsteken voor mini taartjes (Peggy Porschen doet dat). Je houdt dan wel wat biscuit over maar daar kan je weer cakeballetjes van maken  :Y