1

Onderwerp: taartzaag met enkele zaag >>Was geen succes

Hallo dames,

Ik doe een poging mijn 1e mini taartje te maken.
Blanda 12 cm gebruikt..
Maar met doorzagen van de taart met een taartzaag met 1zaagje erop werd de taart hakkelig en rommelig doorgezaagd.:(
Hopelijk komt dit nog goed met verder afmaken van het taartje...Baal ervan..In gedachten dacht ik dit lukt mij wel..
Zo gedaan zoals geleerd op workshop..Alleen daar eendubbele zaag gebruikt.

nanda

2

Re: taartzaag met enkele zaag >>Was geen succes

Volgens mij maakt het niks uit of je een dubbele of enkele taartzaag gebruikt. Het enig verschil is dat je maar 1x hoeft te zagen  :) . Ik denk dat je taart misschien nog te vers was? Ik bak altijd een dag van tevoren. Sommige leggen het kapsel ook even in de vriezer, heb ik gelezen

3

die kleine blandabolletjes zijn net zo handig met een groot (brood)mes te snijden hoor!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

4

Ik doe altijd eerst het kapsel in de vriezer dan kan je hem makkelijker door zagen
Ik zet mijn zaagje tegen het kapsel en maak een klein sneetje met een mesje,Daar doe ik de taartzaag tegen aan en ga voorzichtig zagen.Ik leg 1 hand bovenop mijn kapsel en met mijn andere hand ga ik zagen.Je moet wel zaag bewegingen maken en niet de zaag er doorheen trekken,want dan komen er hele stukken mee.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

Hallo dames,

ik heb 2 blanda 12cm gebakken de 2e zit nog in de vriezer in loop van deze vakantie week proberen..

1e taartje heb mijn hand op kapsel gehouden en andere hand de zaag door kapsel gehaald...
Maar misschien inderdaad te te weinig zaagbeweging gedaan...
Misschien te snel wilde doen voor een 1ekeer...:):(
2e taartje  nieuwe ronde en nieuwe kansen...

ga straks 1e taartje met fondant bekleden etc...
ben benieuwd...

6

Gewoon heeeeeel rustig zagen, niet te grote halen en het beginnetje met een kartelmes 'opweg helpen'. En met afsmeren maak je veel goed...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Ik kan het ook niet. Zelfs niet na 2,5 jaar oefenen. Mijn grote vriend is gewoon me broodmes en draaiplateau.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

ook ik een gewoon brood mes

9

Wellicht helpt het ook als je eerst met een broodmes een begin maakt en afmaakt met een visdraadje.

Dus met het broodmes lichtjes in de biscuit snijden, niet helemaal naar het midden toe, want deze snijdt je d.m.v. het visdraadje.

Hopelijk een bruikbare tip (ben ook maar een beginner).

Groetjes Juut