1

Onderwerp: Roompoeder van de banketbakker

Ik was gisteren bij de banketbakker, en daar zag ik doosjes met roompoeder staan.
Er zit 100 gram poeder en en dat moet je aanmaken met 250 cc water. Het resultaat is een overheerlijke banketbakkersroom.
En dat voor € 0,80 per doosje. Is toch geen geld.
Heb meteen een paar doosjes meegenomen, want je kunt het heel lang bewaren.
Heerlijk voor taarten, roombroodjes en andere lekkernijen.

2 Laatst bewerkt door Bommeltje (21-02-2010 21:01)

Re: Roompoeder van de banketbakker

Leuke tip! zeker als je een keer om banketbakkersroom verlegen zit  :Y

Nu is hoofdrekenen nooit mijn sterkste punt geweest  O-) Maar die van de webshop is €0.55 per 100 gram   :+ 

Ow.. en ook onweerstaanbaar lekker  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Bommeltje schreef:

Leuke tip! zeker als je een keer om banketbakkersroom verlegen zit  :Y

Nu is hoofdrekenen nooit mijn sterkste punt geweest  O-) Maar die van de webshop is €0.55 per 100 gram   :+ 

Ow.. en ook onweerstaanbaar lekker  :Y

Is inderdaad goedkoper, maar als je er ook nog verzendkosten overheen betaalt, is het wel duur. En dit heb ik op de fiets opgehaald. Goedkoper kan het niet. ;)  ;)

4

Lijkt deze qua smaak op die van dr.Oetker? Die vind ik namelijk niet lekker. Ben op zoek naar een lekkere en makkelijke bbr, maar ben dus bang dat andere uit een zakje (bijvoorbeeld van de webshop) net zo kunstmatig smaken als die van dr.oetker.

5

zal idd niet veel schelen met de bbr uit de webshop, alleen een stuk duurder. maar wel lekker makkelijk als je niks in huis hebt!
ik maak het altijd zoals het op het pakje staat, en gooi daar dan nog een pakje van 200 ml slagroom doorheen en een zakje vanillesuiker (of 2).
dan pas mixen en je hebt heerlijke romige room!

6 Laatst bewerkt door AnjaS (25-02-2010 09:12)

De roompoeder die ik gekocht heb smaakt heel erg lekker, romig.
Heb een taartje van 16 cm gemaakt, heb het hiervoor gebruikt.
Was echt smullen, en dan heb ik het nog maar met water aangemaakt. Misschien scheelt het dat het van de banketbakker komt? Heb geen ervaring met andere. Alleen mijn zelfgemaakte.