1

Onderwerp: hulp gezocht uitzoeken geschikte oven

hallo allemaal.

ik ben op zoek naar een geschikte oven om mijn biscuits in te bakken, het gaat echt puur en alleen om biscuit/cake en taarten in te bakken. Ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel soorten... het mag inbouw het mag vrijstaand...komt ie....het mag niet vreselijk duur tussen de 50 en 200 euro vind ik meeer dan zat.
wat voor oven adviseren jullie mij? het alleermooiste zou zijn als je er twee ronde vormen van 35 cm doorsnee in kunt bakken.of misschien wel 3?

Is dit mogenlijk? moet ik dan een gewone oven hebben? of een hete lucht? welk type hebben jullie?

alvast bedankt groetjes Tamara

2

Re: hulp gezocht uitzoeken geschikte oven

volgens mij kan je in elke oven wel een biscuit bakken hoor, alleen combi magnetrons willen weleens lastig zijn...

3

Inderdaad, combimagnetrons hebben vaak een toch wat mindere oven. Hete lucht of elektrisch maakt niet zoveel uit. Je zult toch met je nieuwe oven moeten uitproberen welke temperatuur/tijd het beste resultaat geeft.
Alleen als je twee of drie cakes tegelijk wilt bakken moet je óf een brede oven hebben óf eentje met circulatie hetelucht (ik heb die ook, dan kun je twee platen tegelijkertijd gebruiken). En dan vraag ik mij af of je dat binnen je budget zult kunnen vinden  :s

4 Laatst bewerkt door Soof (22-02-2010 14:47)

Bakken kan prima gaan met een combimagnetron, ik heb er net weer een gekocht, omdat hij wit is ben ik onder de 200 euro gebleven, en heb mijn keus gemaakt door veel te lezen enz.. op www.kieskeurig.nl Ik had eerst een combimagnetron de White Knight, de goedkoopste en ruimste die ik toendertijd kon vinden. De oven functie van die combi was iets minder krachtig, maar dan bakte ik het kapsel gewoon wat langer en iets hogere temperatuur, die combi deed er ook lang over voordat hij op temperatuur was,  half uur.. De samsung nm die ik NU heb is binnen 5 minuten op temperatuur ! Ik zou vooral opletten op het vermogen (watt)  van de oven en hoogte, dat is wel belangrijk. en tip, bestel bij www.modern.nl binnen 2 dagen in huis en zonder verzendkosten !!

Neem je dromen mee de dag in..

5

heh hartstikke bedankt, ik heb zelf een combimagnetron maar daar krijg ik de taartjes niet mooi uit en bovendien is het binnenglas geknapt. ik ben nu boven in huis een keukentje aan het maken waar ik ongestoord met mijn taartjes bezig kan en wil daar graag een oventje hebben staan om de kapsels in te maken. het mag ook een klein oventje zijn hoor, dan bak ik gewoon meerdere malen.We gaan een keukentje samenstellen via de ikea en daar hebben ze een inbouwoven voor 125 euro,- @Soof, bedankt voor de tip ik heb de samsung idd ook zien staan ik ga gelijk even op de sites kijken.

mocht iemand anders nog tips hebben dan heel graag, het liefst met merk en typenummer hihi......koken kan ik wel maar zodra het met elek.apparaten te maken heeft ????? :think: