1

Onderwerp: paletmes

Even 2 kleine vraagjes.
Ik wil op de webshop een paletmes bestellen maar welke kan ik nou het beste nemen? Ik zie plat, recht, hoek, 9 cm, 15 cm.
Wat is het verschil, sorry als het een stomme vraag is maar ik ben echt een beginner ;)
En dit modelleersetje, is dat een goed basis setje?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=620

Alvast bedankt!
groetjes Loes

2

Re: paletmes

Ha Loes, ik heb zelf een gehoekt paletmes, vind dat echt prettiger dan recht. Maar ja, smaken verschillen wel hoor! Je zou zelf eens kunnen proberen hoe een taartschep je bevalt (die zijn ook vaak gehoekt en die hebben velen van ons wel in huis) en een pannenkoekenmes of botermes, die lijken meer op een niet-gehoekte.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ik heb ooit een platte, rechte aangeschaft, maar wil nu toch wel graag een met een hoek.

het modelleersetje heb ik ook en ben er erg blij mee...

ik heb een lang, recht plamuurmes... dat werkt al heel aardig... ik wil wel eens van de mensen die er een met een hoek hebben/ willen weten wat het voordeel is van die hoek? als het helemaal super is komt die ook op mijn verlanglijstje  :D

liefs marieke

5

Toen ik begon met taarten heb ik bij de Hema een plat stalen mes gekocht, volgens mij een pannenkoekmes. Was prima om mee te beginnen en uit te proberen. Uiteindelijk heb ik ook een gehoekt paletmes gekocht. Ik vind het makkelijker om af te smeren. Vooral op rechte stukken (bijvoorbeeld aan de bovenkant van je taart) is het gemakkelijker om met je hand iets boven de taart te zitten, met een plat mes kom je sneller tegen de taart aan en beschadig je het afsmeerwerk.

Voor klein modelleer- en puzzelwerk vind ik de paletmesjes van Blokker ideaal. Kun je vinden bij de schilderspullen. Kleine taartjes smeer ik daar ook wel mee af, deze mesjes zijn ook gehoekt.
En belangrijk: ze zijn dunner dan het kleine (professionele) paletmes dat ik ook heb (en eigenlijk weinig gebruik), zodat je er makkelijker mee onder een kleine decoratie of puzzelplaatje schuift.

6

Ok bedankt voor jullie antwoorden!! ik ga iig op zoek bij blokker en ik gebruik zo lang gewoon een pannekoekenmes, om mee te beginnen.

7

bij de action hebben ze palletmesjes van plastic kosten ongeveer
80 cent zijn wel kleine maar ideaal voor modeleerwerk

8

Die van action heb ik ook, maar die vind ik veel te dik persoonlijk. Als ik daarmee onder een puzzelplaatje o.i.d. schuif, maak ik de hele decoratie stuk.
De kinderen mogen ze gebruiken als ze mee willen doen, daarvoor zijn ze ideaal  :)

9

Ik heb een grote gehoekte en een kleine platte. Die laatste was eigenlijk een foutje, had geen idee dat ie zo klein was, maar ik gebruik hem veel bij het afsmeren van de zijkanten voor de puntjes op de i zeg maar.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

10

Petra68 schreef:

Ik heb een grote gehoekte en een kleine platte. Die laatste was eigenlijk een foutje, had geen idee dat ie zo klein was, maar ik gebruik hem veel bij het afsmeren van de zijkanten voor de puntjes op de i zeg maar.

Hier hetzelfde... de kleine platte was eigelijk kleiner dan ik verwacht had maar nu gebruik hem super vaak.. is ideaal voor de zij kanten.
De grootte gehoekte gebruik ik voor de bovenkant.