1

Onderwerp: marsepein kopen of maken???

Wilde weten wat jullie doen???
ik ga dus proberen om het zelf te maken...
te makkelijke variant uit jullie receptenhoek is echt goed gelukt maar daar kan je dus niet mee bekleden... is die andere wel echt super geschikt voor bekleden???

2

Re: marsepein kopen of maken???

Ik heb hem nog niet geprobeerd zelf te maken, lijkt me veels te moeilijk  :lol:
Ik hoop hem dus gewoon zelf en dat werkt prima!

3

Zelf goede marsepein maken van uitrolkwaliteit is niet de meest eenvoudige klus, de meesten kiezen voor gemak en kopen het.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

oh ok... ik enthousiast alles door mijn man in huis laten halen :o dacht dat kan ik vast zelf wel
die simpele marsepein is echt gelukt :Y

5

is er helemaal niemand die het zelf maakt??? ahhhh de goede moed zakt me in de schoenen O-)  ik dacht oh makkie hahaha maar als niemand het verder doet

6

Ik wil ook een keertje proberen om het zelf te maken, lijkt me leuk om te doen. Ik hou er wel van om alles zelf te maken. Alleen heeft een bevriende banketbakker me verteld dat het beter is om de amandelen niet in de keukenmachine te malen, maar fijn te maken met een vijzel. Dit heeft iets te maken met de vrijkomende olie o.i.d.
Toch binnenkort maar eens een vijzel kopen.
Kobusje

7

nou heb beide recepten geprobeerd en ben der niet in geslaagd voor juiste marsepein om de taart te bekleden wel goed om poppetjes te maken

8

kobusje schreef:

Ik wil ook een keertje proberen om het zelf te maken, lijkt me leuk om te doen. Ik hou er wel van om alles zelf te maken. Alleen heeft een bevriende banketbakker me verteld dat het beter is om de amandelen niet in de keukenmachine te malen, maar fijn te maken met een vijzel. Dit heeft iets te maken met de vrijkomende olie o.i.d.
Kobusje

Goedkope vijzels te koop bij IKEA, denk dat ze €7 kosten ofzo!

9

ik koop het. maken is mij te moeilijk. Lijkt me vooral lastig om hem goed rolbaar te maken. Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

kobusje schreef:

Kobusje

jup, je moet amandelen wrijven en niet hakken, door de olie wordt het nl lekker, en soepel...

11

ja heb beiden recepten geprobeerd het is heerlijk (was helemaal misselijk) maarre niet rolbaar wel goed te boetseren :Y

12

Ik heb het wel gemaakt, ook met het makkelijke recept EN ermee bekleed...MAAR de kwaliteit die je kunt kopen, kun je er niet mee evenaren. Mengen met (zelfgemaakte) fondant is een middenweg. Glucose toevoegen kan ook helpen de roleigenschappen te verbeteren. Maar zo fijn dat je de stukjes niet meer voelt...Lukt niet met een gewone keukenmachine. Tegenwoordig koop ik het altijd ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!