Onderwerp: botercreme
Ik zie zoveel filmpjes (engels) van howtos, de botercreme die zij gebruiken is zo wit en soepel uitsmeerbaar. Of ligt dat nou aan mij, want mijn botercreme is niet zo?
Gebruiken zij wat anders ofzo?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zie zoveel filmpjes (engels) van howtos, de botercreme die zij gebruiken is zo wit en soepel uitsmeerbaar. Of ligt dat nou aan mij, want mijn botercreme is niet zo?
Gebruiken zij wat anders ofzo?
ik ben zelf een beginner, maar even een 10 sec. in de magnetron en doorroeren, dan kun je er weer meer mee.
Gr. Mirjam
Mix je het wel lang genoeg.Ik mix het wel 10 min. en ik heb prachtige witte smeerbare creme.
Inderdaad lang mixen en het ligt er een beetje aan welke botercreme je gebruikt. Als ik het recept op de site volg is die van mij ook stugger dan de mix van funcakes.
In de engelse filmpjes op Youtube wordt bijna altijd gebruik gemaakt van buttercrèam van shortening (=crisco, bijvoorbeeld).
Ik haal zowiezo de roomboter op tijd uit de koelkast, maar wat ik tegenwoordig ook nog even doe is de boter even in de magnetron 2 minuten op 300 w, zodat ie lekker zacht is en als je dan de poedersuiker erbij doet en wat water is ie echt lekker smeerbaar.
Succes!
ja ik mix ook 10 min, en boter is altijd op kamertemp. Dus je kan er ook wat water in doen?
Ik gebruik id het recept van deze site.
Heb nog niet gewaagd aan de mix van funcakes.
en marianne die shortening.........moet je dan aan de botercreme crisco aan toevoegen of gewoon ipv roomboter?
is daar een recept van ergens te vinden?
dames en bedankt voor het antwoorden!
Ik haal ook altijd mijn roomboter van tevoren uit de koelkast, ik zeef de poedersuiker, doe er een scheutje melk bij en laat mijn Kennie dan 20 minuten zijn werk doen: wordt de botercrème prachtig wit van en heel makkelijk smeerbaar.
Veel succes!
en marianne die shortening.........moet je dan aan de botercreme crisco aan toevoegen of gewoon ipv roomboter?
Nee, dan is de buttercream op basis van shortening, dus zonder gewone boter. Zal het recept een keer toevoegen, er staat er in ieder geval een op de Wilton-site; die is trouwens wel met boter èn shortening: http://www.wilton.com/recipe/Buttercream-Icing. Ik gebruik alleen Crisco.
Hallo ....
ik heb begrepen je makkelijk zelf botercreme kunt maken van roomboter en poedersuiker en dat mixen en klaar..Dan heb je botercreme..
Nu lees ik dat je beetje melk of water kunt /moet toevoegen nog???
Alleen roomboter en poedersuiker niet voldoende dan????
nanda
Hallo ....
ik heb begrepen je makkelijk zelf botercreme kunt maken van roomboter en poedersuiker en dat mixen en klaar..Dan heb je botercreme..
Nu lees ik dat je beetje melk of water kunt /moet toevoegen nog???
Alleen roomboter en poedersuiker niet voldoende dan????nanda
Ik voeg iets van 2EL melk toe omdat ik de botercrème anders soms nog iets te hard vind; met die 2EL melk vind ik de textuur beter. Maar niks moet: als jij het op boter en poedersuiker wilt houden werkt dat ook prima hoor!
Succes.
Ik haal ook altijd mijn roomboter van tevoren uit de koelkast, ik zeef de poedersuiker, doe er een scheutje melk bij en laat mijn Kennie dan 20 minuten zijn werk doen: wordt de botercrème prachtig wit van en heel makkelijk smeerbaar.
Veel succes!
ik doe het altijd maar 10 min in mijn machine. Volgende x 20 min proberen en een scheutje melk, bedankt voor de tip!
ouafae schreef:en marianne die shortening.........moet je dan aan de botercreme crisco aan toevoegen of gewoon ipv roomboter?
Nee, dan is de buttercream op basis van shortening, dus zonder gewone boter. Zal het recept een keer toevoegen, er staat er in ieder geval een op de Wilton-site; die is trouwens wel met boter èn shortening: http://www.wilton.com/recipe/Buttercream-Icing. Ik gebruik alleen Crisco.
oh bedankt! Als je hem toevoegd (bij de recepten toch) laat het dan even weten.
bedankt!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme