1

Onderwerp: Help, marsepein scheurt

:mad: Ik ben al ik weet niet hoelang bezig om mijn marsepein om een taart te krijgen maar.....het blijft maar scheuren zodra ik het optil.
Het is niet te dun , ik heb al van alles geprobeerd ook om het nog dikker te laten maar is gewoon slap.
Kan ik de marsepein nog steviger krijgen ? Is daar mischien een trukje voor ?

Groetjes

2

Re: Help, marsepein scheurt

Ik heb eerst je titel even inhoud gegeven, alleen 'help' dekt de lading niet.

Wat je kunt doen is uitrollen, poedersuiker eroverheen strooien en gelijk inwrijven. Dan weer verder rollen en weer strooien en inwrijven.

Niet te lang in de lucht houden als je het over je taart drapeert en gelijk vastzetten op de randen.

Ik kan me bij te slappe marsepein trouwens niet zoveel voorstellen :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Gebruik je een siliconenmat ofzo om de marsepein op uit te rollen? Misschien helpt het dan al als je eerst de marsepein met mat en al op de taart legt en dan de marsepein voorzichtig losmaakt?
Heb geen idee hoe je het hebt gedaan natuurlijk; maar bij mij is het dan wel in orde normaal...

4

Hoe leg je de marsepein op je taart?
Ik rol de plak altijd om de deegroller en dan sla ik de zijkanten weer terug als de roller op mn taart ligt. (snap je?) Ik heb nog nooit scheuren gehad

5

jersey schreef:

Hoe leg je de marsepein op je taart?
Ik rol de plak altijd om de deegroller en dan sla ik de zijkanten weer terug als de roller op mn taart ligt. (snap je?) Ik heb nog nooit scheuren gehad

Dat is ook nog een hele goede manier; zo doe ik het altijd met rolfondant; nog geen problemen gehad! :cool:

6

ik rol eigenlijk altijd uit op een plastic tafelzeil en dan keer ik mijn fondant/marsepein met zeil en al om om op de taart te leggen. Zo scheurt het zeker niet.

Groetjes Elise

7

Hi meiden sorry voor mijn late reactie , ik heb het wel gelezen maar ik kon niet reageren.
Ik gebruik zo'n bureauonderlegger van de IKEA en een kunstof roller.
Ik weet ook niet waardoor het kwam mijn man heeft de marsepein gekneed mischien teveel kleurstof ofzo ik weet het niet.
We hebben het uiteindelijk opgelost door de onderlegger om te keren op de taart maar helaas de zijkanten scheurde toch dus er maar wat plakwerk tegenaan gegooit om het het te camoufleren.

Ik heb de tips gelijk even opgeschreven voor de volgende keer in ieder geval bedankt !

Groetjes