Re: Sorry......weer eens een invriesvraag.......
dus je kunt je taart gevuld , bekleed (versiert) en al invriesen ?
groetjes,en veel bak plezier, wendy
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Sorry......weer eens een invriesvraag.......
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi, laatst een taart gemaakt die mijn moeder bekleed en al in de vriezer heeft gedaan.
Hij was gevuld met 1 laag aangevette vanilleslagroom, en een laagje rode vruchten jam met daar boven op rode vruchtenmousse.
Hij is er goed uitgekomen, alleen de onderste laag cake was een beetje vochtig geworden. Verder smaakte hij prima.
Ik denk dat de mousse toch nog te dun was, en dat misschien de oorzaak was dat de cake een beetje vochtig is geworden, ik wilde namelijk geen gelatine gebruiken, en er zat niet al te veel klopfix in.
Dit is mijn 1e ervaring met invriezen, aangezien ik nog niet zo heel lang bezig ben.
Monique
Ja, dat kan! Alleen niet alle vullingen kunnen er dan in, vandaar deze topic.
En wat de versieringen betreft, geen probleem. Ik zou alleen geboetseerde items niet invriezen, en gewoon na het ontdooien erop zetten. Evenals kroontjes en tiara's. Ik heb zelf laatst een prinsessentaart ingevroren, met pop en al. Geen probleem, ging prima. Alleen je vriezer staat meteen zowat vol
Appeltaartyoghurt (Mona boordevol) met slagroom (voor de zekerheid gebonden met gelatine)
Ging prima in de vriezer! Ik had 'm gecombineerd met kaneelbiscuit... lekker lekker.
Ik ben ook wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die vullingen hebben uitgeprobeerd in de vriezer.
De chocolademousse bij ingezonden recepten: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45806 kun je prima invriezen.
Ik heb ook de bokkenpootjesvulling (1x met botercreme en 1x met slagroom) ingevroren, dat gaat ook prima!
Champagnevulling (met de mix) heb ik ook prima kunnen invriezen.
Je kunt echt harstikke veel invriezen hoor!
Interessant topic! Ik heb zelf nog geen ervaring met het invriezen van vullingen.
Maar ik heb nog wel een vraag over hoe lang je zoiets dan in de vriezer kunt laten staan?
Interessant topic! Ik heb zelf nog geen ervaring met het invriezen van vullingen.
Maar ik heb nog wel een vraag over hoe lang je zoiets dan in de vriezer kunt laten staan?
Ik laat de taarten en/of vullingen niet langer dan 3 maanden in de vriezer.
Vorige week twee taarten uit de vriezer gehaald, eentje met hemels modder (recept van hier) en praline botercreme, deze was heel goed te eten, de hemelse modder was voordat hij de vriezer in ging wel iets lekkerder, maar was goed te doen.
De andee was met mascerpone met slagroom en suiker er door, dat ging ook heel goed!
Ik had ook een derder taart met bananen mouse en bananenbotercreme met schijfjes verse banaan, deze had ik vers gemaakt, heerlijk! ik heb nog twee muffins in de vriezer met dezelfde vulling, maar heb even voldoende tart gegeten zodra ik weer trek heb zal ik deze proberen.
Dus in het lijstje wat in de vriezer kan toegevoegd worden:
- hemels modder
- mascerpone aangemaakt met opgeklopte slaroom, zakje vanille suiker en kristal suiker.
Ik heb zelf enkel de standaard-ervaringen van jam en botercreme; maar ik lees vanaf nu wel mee: hartstikke handig topic!
Willemien: erg handig ook om te weten dat verse banaan niet slap en bruin wordt; omdat iedereen dat eerst wel dacht (ik ook trouwens)
Ik heb eens een taart ingevroren met banketbankersroom en vlaaivulling kers en die ontdooide niet goed. Bleven van die bevroren/harde stukken inzitten. Hoewel ik in de voorgaande posts lees dat bbr volgens iedereen kan, was het volgens mij toch echt in het bbr-deel van de taart. De mix van de webshop.
dan is hij dus niet lang genoeg ontdooid als er nog bevroren stukken in zitten lijkt mij
bbr kan je echt wel invriezen
even ander soort vraag over het invriezen...
als je taart heb ingevroren doe je dit dan alleen bekleed met fondant of marsepein en later maak je taart qua decoratie af???
Of vriezen jullie ze ook kant & klaar in en gaat dit goed dat decoratie niet kapot gaat of beschadigd??
Als de taart uit de vriezer haalt om te ontdooien hoelang vooraf haal je er dan uit voordat echt nodig heb...
@ Gizeppo:
kan allemaal: alleen het kapsel invriezen en later afwerken
Helemaal bekleed en versierd (± 24 uur van te voren in de koelkast met doos en al laten ontdooien en een uurtje voor het opdienen op een koel plaatsje laten 'opdrogen': gaat nl. wel 'zweten') Al zou ik 'fijne versiering' niet invriezen maar pas op het laatste moment aanbrengen.
Nu heb ik er eentje gevuld en afgesmeerd in de diepvries zitten, zonder bekleding. Volgens mij moet dat ook kunnen.
Ligt allemaal ook wel een beetje aan wat voor vriezer je hebt en....
hoeveel plaats je in vriezer hebt
sonja...
wat bedoel je met alleen kapsel invriezen???Sorry ben beginner alle termen nog onder de knie krijgen..
en als je invriest doe jij de taart wel in een doos in de vriezer???
oke dus dan nog wel dozen kopen
Als de cake v/d biscuitmix heb gemaakt kan de cake toch ook ingevroren worden alvorens er verder mee te gaan ( hetvullen - bekleden etc))..
sonja...
wat bedoel je met alleen kapsel invriezen???Sorry ben beginner alle termen nog onder de knie krijgen..
en als je invriest doe jij de taart wel in een doos in de vriezer???oke dus dan nog wel dozen kopen
Als de cake v/d biscuitmix heb gemaakt kan de cake toch ook ingevroren worden alvorens er verder mee te gaan ( hetvullen - bekleden etc))..
Om alle termen onder de knie te krijgen moet je sowieso de FAQ hiernaast lezen. En als je tijd teveel hebt doe dan zoals mij: probeer alle topics op het forum te lezen die je nuttig/ boeiend lijken: ik heb er veel van geleerd!
veerle....dank jewel...best al vele rubrieken gelezen..Maar erge onzekere beginner...dus veel vragen alsnog...
de FAQ is geen rubriek op het forum. de FAQ (veel gestelde vragen) staat in de linkerbalk. Daar kun je dus ook vinden wat een kapsel is. En dat een biscuit dus geen cake kan zijn
bedankt allen weer...
biscuit noemde ik even de cake dat dan idee had wat ik bedoelde..
maar biscuitmixbakken is gelukt...
taartjes vullen en afsmeren etc.,...doe later...
Als ik een taart of cc invries zorg ik wel voor een luchtdichte verpakking. Als je taart in een taartdoos invriest zou ik er een plastik zak omheen doen. Anders heb je kans dat de taart naar karton gaat smaken. Als je hem dan eruit haalt gewoon in het plastik in de koelkast ontdooien 24 uur van te voren. Het laatste uurtje op kamertemperatuur laten komen. Als vulling in de taart heb ik bbr, slagroom en jam gedaan en ik proefde geen verschil. Ook cc met fondant bekleed heb ik ingevroren, gaat heel goed.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Sorry......weer eens een invriesvraag.......