1

Onderwerp: zelfgemaakte mmf of uit de shop?

wat gebruiken jullie? zelfgemaakte mmf of rolfondant uit de shop?

ik heb pas een paar taartjes gemaakt dus nog niet zo ervaren, maar ik maak nu dus mijn fondant zelf.

maar wat me opvalt is dat de eigenmaakt zo moeilijk uitrolt, pfff ik rol me een breuk.
voor mijn gevoel heb ik wel voldoende gekneed maar op een gegeven moment krijg ik hem echt niet dunner.
tis net of hij dan weer terugveerd.

is dit met rolfondant uit de shop ook zo? of krijg je die zonder spierballen lekker dun.

alle tips zijn welkom.

2

Re: zelfgemaakte mmf of uit de shop?

ohh ja en als jullie dan die uit de shop gebruiken, gebruik je dan die van ballerina die zacht blijft ( en smaakt die wel?) of die andere?

3

Ik heb laatst zelf MMF gemaakt en die vind ik gewoon niet lekker: puur poedersuiker; yuk!
Heb regalIce rolfondant gekocht (in een winkel; die van de webshop is nog onderweg, jammer genoeg) en die smaakte 100000000000000000000000000000000000000000000000 keer lekkerder vind ik, en kon ik ook heel dun uitrollen. Maar ik heb het dan niet over MMF, maar over de gewone rolfondant van RegalIce. Echt heerlijk.

Hopelijk ben je hier al een beetje mee geholpen?

Groetjes,
Veerle

4

Ik vind de kant en klare fondant lekkerder. Ik heb zowel de MMF uit de wenshop gebruikt als die van Bakels. Beide lekker qua smaak.

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

ik gebruik altijd en alleen de Marshmellowfondant voor al mijn taarten. alles wat je dus ziet is van die fondant gemaakt. ik ivnd het het lekkerst smaken en verwerken en kan er eigenlijk alles mee doen. behalve de corsages en gebonden bloemen (dat is van zelf gemaakte flower of gumpaste)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

@kwebbeltje,

welke gebruik jij voor je taarten dan? zelf gemaakte of die uit de shop?

en die uit de shop, (MMF) rolt die ook makkelijker uit dan eigengemaakte?

jouw taarten zien er trouwens superstrak uit hoor pfffff
hoop dat die van mij ook ooit eens zo worden, haaa

7

grrr ik zit me dus weer een breuk te rollen,
wat doe ik verkeerd??? of ligt het aan het fondant?

het is goed gekneed, goed warm, ik krijg hem alleen niet dunner dan ongeveer 4 mm.

en ik wil hem dunner.......

Ik wordt ook helemaal gek van de zelfgemaakte MMF, ik vond het heel handig te maken en ook best lekker goedkoop, maar inderdaad de tijd en spierpijn die erin gaan zitten is het niet waard.
En omdat het zo terugveert en dus dik blijft 'haal' ik vaak de hele taart er niet mee, en wordt het er ook niet lekkerder op, erg machtig.

Het enige is dat ik er eens een strik van heb gemaakt dat vond ik wel makkelijk, hij bleef lekker staan, een andere van marsepein stortte gelijk in (tylose was nog onderweg..)

Dus ik deel je frustratie!

9

kwebbeltje schreef:

ik gebruik altijd en alleen de Marshmellowfondant voor al mijn taarten. alles wat je dus ziet is van die fondant gemaakt. ik ivnd het het lekkerst smaken en verwerken en kan er eigenlijk alles mee doen. behalve de corsages en gebonden bloemen (dat is van zelf gemaakte flower of gumpaste)

Yup, hier net zo, weet niet of jij zelf maakt of koopt; ik maak hem zelf en ben er heel tevreden over. Heb ook niet de hierboven beschreven problemen. Smaakt heerlijk, prima uit te rollen en kan er alles mee doen.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10

Ik vind zelf een hele taart met mmf minder (dan heb ik liever marsepein of marsefond) maar op cupcakes vind ik het wel weer errug lekker (die gekochte dan !)  :9