1

Onderwerp: kenwood van de makro vraagje???

ik heb nu sinds 2 weken de mixer van kenwood (mx270 aktie van de makro) maar ik heb het gevoel dat mijn kapsels minder hoor worden :think:  ik had hiervoor een kenwood majoor van 10 jaar oude denk ik(zat bij de inboedel van de zaak van mijn ouders toen ze die overnemen en dat is al ruim 6 jaar geleden) en volgens mij werdwen de kapsels hoger als nu. ik doe niets anders gewoon hetzelfde als ik bv een 20 vorm heb hou ik de tabel van hier aan en verhoog ik iets met bakpaier en uit de majoor werd hij vaak net zo hoog als het bakpapier nu met deze mx270 komt het net tot de rand en hij zakt ook weer iets in :s  ik bak op 150 10min dan 165 10 min dan 180 10 min zoals altijd eigelijk ik heb je majoor nog en gat het toch eens cheken ga met beide mixen en bakken kijken of ze gelijk zijn of niet... iemand die dit herkent??????

2

Re: kenwood van de makro vraagje???

Welke van de gardes gebruik je?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik heb deze ook gekocht. Daarvoor gebruikte ik mijn philips handmixer. Ik was hier ook bang voor, dat mijn beslag minder was. Maar het is hetzelfde gebleven. Ik gebruik wel de draadgarde.

4 Laatst bewerkt door Olga'74 (21-02-2010 22:56)

ik heb hier ook net een nieuwe en mijn "beslag" is gelijk aan die met de handmixer, maar resultaat uit de oven is stuk hoger. de taartjes die ik minder hoog in gedachten had waren nu op eens 8,5 cm terwijl normaal echt maar 7.
wat ik wel begrijp uit allerlei berichten is dat je niet te weinig in de kennie moet doen dan lukt het minder.

5

Bommeltje schreef:

Welke van de gardes gebruik je?

de klopper net als bij die andere

6

Olga'74 schreef:

ik heb hier ook net een nieuwe en mijn "beslag" is gelijk aan die met de handmixer, maar resultaat uit de oven is stuk hoger. de taartjes die ik minder hoog in gedachten had waren nu op eens 8,5 cm terwijl normaal echt maar 7.
wat ik wel begrijp uit allerlei berichten is dat je niet te weinig in de kennie moet doen dan lukt het minder.

ik heb zaterdag een kapsel gebakken in een 20 vorm en hij zat toch wel goed gevuld maar het is maar 5 cm en normaal zit ik ook op 8 :s

7

waarschijnlijk heb je met 3 eitjes de mix gebruikt? dat is idd net iets te weinig voor kennie. die kan beter grotere hoeveelheden aan, vanaf 4 eieren tot 9 (met spatdeksel!!) gaat wel heel goed.
idd niet met de garde, maar met de klopper.

8

chantal1980 schreef:

waarschijnlijk heb je met 3 eitjes de mix gebruikt? dat is idd net iets te weinig voor kennie. die kan beter grotere hoeveelheden aan, vanaf 4 eieren tot 9 (met spatdeksel!!) gaat wel heel goed.
idd niet met de garde, maar met de klopper.

dus als het schema 3 eieren zegt moet ik eigelijk 4 eieren gebruiken rest wel aanhouden zoals in het schema? misschien doome vraag maar is een garde en kloper niet hetzelfde?? er zitten 3 van die opzetstukken bij de kennie (haak nog een ander wit ding en een garde/kloper)  :o
nou dan ga ik het met een extra ei proberen anders weet ik het ook niet meer  :s

9

Doet je Kenwood Major het niet meer? Die van mij is bijna 20 jaar oud en doet net nog steeds uitstekend. Ik mag er niet aan denken dat hij het een keer begeeft, dan ben ik namelijk een hap geld kwijt want ik wil zeker dezelfde weer.
Er zitten bij de major 3 hulpstukken een K klopper, een ballonklopper en een kneedhaak. Voor bisquit moet je de ballonklopper gebruiken.
Succes ermee

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

10 Laatst bewerkt door joya (22-02-2010 21:27)

Heidimaris schreef:

Doet je Kenwood Major het niet meer? Die van mij is bijna 20 jaar oud en doet net nog steeds uitstekend. Ik mag er niet aan denken dat hij het een keer begeeft, dan ben ik namelijk een hap geld kwijt want ik wil zeker dezelfde weer.
Er zitten bij de major 3 hulpstukken een K klopper, een ballonklopper en een kneedhaak. Voor bisquit moet je de ballonklopper gebruiken.
Succes ermee

ja die doet het perfect maar die is niet van mij :nooo  hij zat bij de inboedel van de zaak die mijn ouder hebben overgenomen en mijn vader had hem aan iemand anders gegeven anders had hij hem weggegooid (toen maakte ik nog geen taarten hoor) dus ja ik zal hem toch een x moeten terug geven niet dat zij er wat mee doet hoor maar ik heb er maar 1 ding bij zo'n grote garde zeg maar.. bedoel je die?. ik heb net een biscuit met de majoor gebakken en heb even gemeten en volgens mij is het wel 1 cm hoger (wat ik zo kon zien zal morgen nog een kijkenals het afgekoeld is) als het echt een verschil is doe ik de nieuwe kennie weer weg dan heb ik er niets aan als ik maar 5cm hoog taarten krijg.... :s die majoor maakt okk heel veel lawaai en gaat veel sneller als ik die op max zet als de nieuwe kennie die hoor je bijna niet... en ik ben niet vanplan om telkens meer mix te gebruiken om hoger te bakken...

balen zeg ik dacht echt dat de mx 270 pefect zou zijn :(

11

je kunt de ballongarde gebruiken. dat is dat bolle ding met die dunne draadjes.
en je kunt de k-klopper gebruiken, dat is die witte platte.
en die k-klopper doet het bij mij veel beter!
als ik een klein taartje maak (dus tot en met 3 eieren) gebruik ik mijn kleine mixer van philips met kom.

12

Waar haal je extra accessoires voor deze machine?