1

Onderwerp: klopt deze tabel?????? ik twijfel een beetje

Bij de tabellen staat voor een Blanda van 12 cm dat er 50 gr cakemix wordt gebruikt is dat wel goed?
Bij 20 cm staat 270gr dat is een verschil van 8cm zou dat zoveel verschillen,of zie ik dat verkeerd?

groetjes van Ann

2

Re: klopt deze tabel?????? ik twijfel een beetje

ik maak het dubbele van 2 blanda van 12 cm dus 100 gr mix, dan heb ik wel iets te veel maar ik vul het schaaltje dan voor 2/3 en dan gaat ie goed. Als ik 50 gr gebruik is ie bij mij niet hoog genoeg.
Succes!

Groetjes, Ilse

3

Ja hoor dat klopt :) Die van 20 cm is natuurlijk veel hoger en dieper en daarom heb je meer mix nodig. 50 mg en 1 ei per schaaltje van 12 cm is voldoende.

Succes met bakken

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

4

blanda 12 is ca 0,5 liter, blanda 20 is ca 2 liter is dus zeker 4 x groter dus.

5

Klopt idd  :Y

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

6

Fijn meiden heel hartelijk dank voor jullie reactie, :thumb: ik ben gerust gesteld. :Y

groetjes van Ann

7

Ik vind 270 gr voor de 20 cm teveel. Gebruik zelf 235 gr en 180 gr. ei.
De kleine blanda van 12 cm bak ik per 4 tegelijk en daar gebruik ik 200 gr mix, 155 gr ei voor.
Overigens is de inhoud van de 12 cm 425 ml en van de 20 cm 1.800 ml.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Boska schreef:

Ik vind 270 gr voor de 20 cm teveel. Gebruik zelf 235 gr en 180 gr. ei.
De kleine blanda van 12 cm bak ik per 4 tegelijk en daar gebruik ik 200 gr mix, 155 gr ei voor.
Overigens is de inhoud van de 12 cm 425 ml en van de 20 cm 1.800 ml.

groetjes van Ann

9

nanan,

ik heb van iemand gehoort blanda schaal 12cm je-  65gr biscuitmix moet doen - 6,5gram water - 1 ei.Dit hoeveelheid voor 1 blanda schaaltje is..Dus als je borsten taartje wilt maken dit verdubellen en beide blanda's vullen..en 20-25min..bakken op 175/180 graden.
Dit aan hoeveelheden van kwebbeltje van dit forum..

ik ga komende week proberen...

10

Gizeppo dank je wel, ik ga geen borsten taart maken,lijkt me geen goed idee voor de ouwere dametjes uit mijn flat. :lol: Ik heb namelijk met oudejaarsavond een 60 tal cupcakejes gemaakt met fondant bloemen er op als traktatie voor het nieuwe jaar.Dit vonden ze zo geweldig dat ze gevraagd hebben om een kleine workshop om ze laten zien hoe die bloemetjes gemaakt worden. Dus 21 maart geef ik in onze flat eigenlijk gewoon een demonstratie,ik bak en vul en bekleed dan die kleine boltaartjes en laat ze wel zien hoe zo'n boltaartje tot stand kom,en laat ze dan zelf bloementjes uitsteken en op hun taartje plakken.Vlindertjes en lieveheers beestjes maak ik wel zelf omdat die uit moeten harde. Uiteraard krijg ik hiervoor wel een vergoeding,maar ik zal zelf toch wat moeten bijdrage in de kosten,dat gaat meestal zo ,ik weet niet hoeveel dametjes er komen dat moet nog verder uitgewerkt worden,maar ik vind het wel erg leuk om te doen. :Y

groetjes van Ann

11

boska,

235gr biscuit mix..en180gr. eieren voor 20cmblanda???
180gr.eieren zijn 3 a 4 eieren of zo???

nanda